Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
oldtimersmc skrev:Tänkte mest att man skulle ju kunna köpa en på skroten och sedan köpa programvaran.
Det finns en firma i Åsbro som kan lösa det mesta. Kanske även BLIS. Bosse bil.
Användarvisningsbild
av keroan
BLIS är väl en bra grej, jag har det själv. Fellarmar ibland som skrivits tidigare, men det kan man leva med.
Men handen på hjärtat, man kan leva utan BLIS också. Varför lägga en massa energi och pengar på det om man inte har det?
Vrida på nacken vid filbyte är ett bra alternativ. Gör det istället och spara några sköna tusenlappar. :wink:
av oldtimersmc
Har man haft det så inser man att den är oumbärlig, typ yttre backspeglar.
Lär dessvärre avspegla sig i beg pris på de utan i framtiden.
av andersuw
Om du vill ha mesta möjliga av vad V70 II har att erbjuda kan det vara idé att kika på bilar av årsmodell -15. Då fanns de nya drivlinorna tillgängliga liksom det nya infotainmentsystemet (Sensus Connect). Däcktrycksövervakning blev standard under modellåret (först via sensorer i hjulen och därefter via ABS-sensorerna). Sedan gick det lite utför sista året. Den ventilerade Inscriptionklädseln och Four-C försvann till MY -16 och BLIS utgick som sagt under modellåret. Min V70 -15 är tillverkad vecka 47 2014, när modellen stod på sin höjdpunkt. :D

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &a[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Finns inga balansaxlar på D3 VEA i V40.

Trasig pump? Rapsolja?

Nu så! Värmepaketet är äntli[…]