Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Bara sportluftfilter är väl tveksamt om det ger nått extra, då original har riktigt bra flöde redan som det är.

Har en bekant på nätet, som skruvar väldigt mycket med 960, och han läste nånstans (tyvärr ingen källa att referera till) där följande var presenterat:
960 -95 med B6304S och AW30-43 på 204 hk.
Originalmotor och låda.
Chip
Sportluftfilter
Sportavgassystem, 2½" från kat, 3" slutburk
98 oktan i tanken.

Denna bil ska enligt uppgift (det är här jag skulle vilja ha källan) leverera nästan 250 hk (247 hk) på bakhjulen. framtaget på mätrullar.

Stämmer det, så är det riktigt bra, är det osanning, så hamnar man nog inte så långt därifrån i alla fall med dessa ändringar.

Mvh/ Adde
av zoddan
Synd att du inte kan bekräfra det för det låter ju som en "sjuk" vinst på bara så lite "trim" hoppas det kommer ut mer om 960 t rimmande för dom motorerna verkar ju hålla för en hel del iaf.

Det chip jag hittade var på den här sidan, vet ej om det är så bra för priset var ganska saftigt: http://www2.sct-tuning.com/main/SE/940_960.php

Vad är "tryckdosa" ?
samt vad för filter är det man får med?

Edit: såg att med ekonomipaketet så fick man 225hk för några 100-lappar mer.

Sen undrar jag om man ska våga slänga i sådant i en motor som rullat 26K mil!
av zoddan
glada nyheter, städade i skuffen och rev upp reservhjulet för att städa där, så låg navkapslarna till mina fälgar där :) snacka om att man blev glad!!
så nu ser det mycket bättre ut, ska ta och slänga upp ett par bilder på det sen.
Användarvisningsbild
av Nexus
har sett den bilen förut i en diskution varför den e så låg bak kanske t o m på detta forum.
Var du ägare då oxå???
Användarvisningsbild
av Nexus
zoddan skrev:grammse: ja det är jag som drog upp om varför den är så låg.
:oops: :oops: Får jag låna en spade och gräva ner mig :?: :?: :?: (S)
Användarvisningsbild
av Nexus
zoddan skrev:äsch det var inte så farligt ;)
(W) (B)
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Addekarlsson skrev:Bara sportluftfilter är väl tveksamt om det ger nått extra, då original har riktigt bra flöde redan som det är.

Har en bekant på nätet, som skruvar väldigt mycket med 960, och han läste nånstans (tyvärr ingen källa att referera till) där följande var presenterat:
960 -95 med B6304S och AW30-43 på 204 hk.
Originalmotor och låda.
Chip
Sportluftfilter
Sportavgassystem, 2½" från kat, 3" slutburk
98 oktan i tanken.

Denna bil ska enligt uppgift (det är här jag skulle vilja ha källan) leverera nästan 250 hk (247 hk) på bakhjulen. framtaget på mätrullar.

Stämmer det, så är det riktigt bra, är det osanning, så hamnar man nog inte så långt därifrån i alla fall med dessa ändringar.

Mvh/ Adde
Låter intressant, men nog vill man se bromspapprena på den där.

Vet av en annan kille dock, "Dabutcher" kallar han sig, en norrman som håller till bla på Turbobricks forum.
Han hinkade i en B6304F + automatlåda i en 240, allt helt orginal förutom 2saker, öppet luft filter, och helt ombyggt avgassystem då de upptäckte att de två främre rören, från grenrören til kat:en, innehåller två mindre rör där avgaserna går genom. Så det blev dubbla 2,25" från grenrören till en kollektor ungefär där kat:en skulle sitta, och sedan 3" därifrån och bak.

När de skulle bänka bilen, för norska Bilprovningen ville ha bromspapprena, så av tre körningar blev det lägsta värdet 219hk på bakhjulen, och ca 242hk i motorn.

Så nog kan man säga att det finns potential i de raka 6:orna...
av zoddan
Det är så sjuk synd att ingen gör sådana färdiga rör så man bara kan slänga på!
jag är långt ifrån kapabel till att bygga grenrör kan jag säga!

men om det stämmer som ni säger och man chippar den samt fixar bra grenrör osv så borde man ju få ut ~250-270hk (bara spekulationer givetvis)

skulle vara skoj att se hur en sådan går

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]