Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Larzcen
VolvoB20 skrev:
VolvoB20 skrev:
Larzcen skrev:Vet ni om man kan se om tidigare ägare har bytt någon ruta?
Min vindruta trillade nästan ut trots att den aldrig är bytt och jag haft bilen sedan ny. Behöver inte vara bytt för att läcka hysteriskt.
Inte bra detta, min vindruta lossnade nästan i överkant så vatten rann in rejält. Nu har Volvo bytt rutan så nu blev det tätt i överkanten. MEN nu rinner det in i nederkanten av nya rutan och blir blött på passagerarsidan högra del vid fötterna.

Suck.
Hur vet du att det kommer in i nederkanten av rutan? Min bil läcker också in så det blir blött nere på högersida av passagerarsidan men jag har inte hittat vart det kommer in.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Larzcen skrev:Hur vet du att det kommer in i nederkanten av rutan? Min bil läcker också in så det blir blött nere på högersida av passagerarsidan men jag har inte hittat vart det kommer in.
Det började läcka in där när man bytte ryta för rutan läckte i överkant.
Användarvisningsbild
av apersson850
Denesfay skrev:Vilken Volvoverkstad var detta som limmade dit en ny?
Ahlberg bil i Ljungby.
av johnnywictorin
Hej, jag har samma problem. Drog upp mattan och det är en hel sjö under mattan bakom förarsätet. Hittade ni orsaken till vattnet och vad gjorde ni?
av johnnywictorin
BildHej, jag har samma problem. Drog upp mattan och det är en hel sjö under mattan bakom förarsätet. Hittade ni orsaken till vattnet och vad gjorde ni?
Bilagor
882E37DE-FAFB-47A4-BBB9-0785CBD9BED1.jpeg
882E37DE-FAFB-47A4-BBB9-0785CBD9BED1.jpeg (2.8 MiB) Visad 289 gånger
VIDA Mjukvara

Enkelt och konkret svar: Näe

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??