Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flajjan
Hämtade ut min V90 CC T5 idag.
Har haft häcken full så jag har inte hunnit bekanta mig så mycket med bilen än.

Efter en dag och 10 mil på dubbfria 18" däck, lite kökörning som det blir i Sthlm
Bilen känns stor och bred jämfört med min XC70, dock är den väldigt lätthanterlig.

Dörrarna satt rakt och fint, inget att klaga på.

Förbrukning snitt 1,1/mil, säger mig inget eftersom motorn är helt ny, har tagit det lugnt.
Maskinen är tyst och behaglig, skönt att slippa dieselknattret.
Körkänslan är bra, ljudkomforten är bra, går utmärkt att prata i tfn på motorväg, det är lätt att köra fortare än man ska. Lätt att fickparkera med.
Kopplade in Apple carplay, men då skulle dendäringa jävla muppen Siri snacka helatiden så jag kopplade bort skiten. Lite synd att vissa funktioner försvinner, men allt för att slippa Siris enerverande röst.

Totalt sett - känns som en kanonbil!
av kimper
Hej!
Hur länge efter att bilen stänges för ändringar, byggdes den och sedan levererades till ÅF?
av troubleshooter
Som det ser ut för mig så var det ungefär 4 veckor från låsning till att den var byggd och 6 veckor till inplanerad leverans
av para
Hämtade min i förrgår. Solidsvart med 19"
Bilagor
IMG_1230.JPG
IMG_1230.JPG (902.41 KiB) Visad 701 gånger
av Kingboborules
para skrev:Hämtade min i förrgår. Solidsvart med 19"
Bild

Det har nog beställts registreringsskyltar samtidigt. Min är också svart solid!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
Spoiler »
Snygga svarta bilar! Känns skönt att se att den är så snygg i solidsvart så jag inte behöver ha ångest över färgvalet :)

av bankb
Min Volvo ställde just om från v18 till v17! Hoppas det verkligen innebär en veckas tidigare leverans även från handlaren.

Därifrån har jag sen tidigare fått besked om att jag ska få bilen lördag v16. Så hoppas det betyder lördag v15 nu :)

• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 33
V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]