Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ibrahim83
Hej!
Har en volvo v70, 2.0F, 2009 som gått 10000 mil,automat, jag får en konstig upphackning (bilen hoppar lite), när jag växlar till R, ibland kommer det även en likadant fast betydlig mindre på D.
Det började egentligen för några månader sedan med små vibrationer i bilen mellan 80-120 km/tim, trodde själv bero på mina däck som var dåliga, sedan köpte jag nya kvalitet däck och vibrationerna försvann ej. fick in bilen på verkstad och man balanserade däcken vibrationerna blev mindre men aldrig försvann, frågade killen där så sa han att det kan bero på att det e nya däck och MS däck kan ju vibrera lite ändå.
var ej nöjd, sökte andra verkstad som felsökte och kunde ej lämna något bra besked men (kan vara så att drivaxel höger börjar bli dålig).
brydde inte mig om det riktig, men nu kom denna tydliga hackande när jag växlar till R.
åkte till verkstad igen förra veckan, man säger att nästa steg att kolla växellåda, svänghjul och drivaxlar, de vet ej vad felet kan vara och inte vad de kommer att kosta.
Har någon haft likadant problem, kan någon komma på tips??
Tack på förhand.

RUBRIKEN JUSTERAD\ \ NEXUS
Användarvisningsbild
av fjohan82
Välkommen hit!

Spontant, utan att alls veta, tänker jag på adaptionskörning av växellådan alt. att växellådans olja behöver bytas.
Användarvisningsbild
av apersson850
Första steget är gårdsplansadaption.
Med motorn på tomgång, lägg i R, rulla några meter, lägg i N, stanna, lägg i R och så håller du på. Har det inte hjälpt efter 20 gånger kommer det inte att göra det heller. Tar gårdsplanen slut, byt till D istället för R då och då.

Sådana ryck drabbas min bil av någon gång om året eller sådär. Ofta försvinner det av sig självt, men annars har det alltid hjälpt med ovanstående procedur.

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Men vad jag ville säga är egentligen att[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]