Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har nyss köpt en D3 momentum 2016 med garanti och "letar" nu fel.
Internetkarta funkar inte, får upp en tom bakgrund, grön eller grå beroende på skala. GPS funkar då den visar koordinater, appar funkar, fler med samma problem?
Har infällbara backspeglar men inte alternativet vinkla vid backning i my car, skall det vara så? Trodde det ingick vid infällbara speglar.
Verkar vara strul med internetkarta just nu, läst flera trådar som detta senaste veckan.
Felet uppenbarar sig precis så som du skriver att det kommer upp en tom bakgrund.
Troligen fel hos Volvo eller den leverantör som står för tjänsten, dvs inget fel just på din bil.
Manuell innerspegel, blir lite krångligt att blända av men det går :D , beställde en automatisk via bildelsbasen så byter ut den istället.

För att återgå till internetkartan, det är väl en garantifråga? Om man åberopar den och de inte kan fixa inom rimlig tid så kanske man kan få riktig nav istället?
Är du medveten om att på de här årsmodellerna kan man inte bara sätta dit en automatiskt avbländande spegel och få den att fungera? Programvaran ligger inte i spegeln, utan i någon datormodul i bilen (jag har glömt vilken). Så du måste till Volvo och uppdatera din bils mjukvara innan det fungerar.

Om de har problem med servern till internetkartan lär det knappast anses vara ett fel på bilen.

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Men vad jag ville säga är egentligen att[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]