Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av POLVO
Persvante skrev:Skulle välja Osmiumgrå, har haft Savilegrå på en tidigare bil, jättesnygg när den är nytvättad, men det var den inte så länge.
Färgerna i konfiguratorn ger inte färgerna nån vidare rättvisa, Osmium ser ljusare ut i verkligheten, medan Savile ser mörkare ut!

Persvante har helt rätt, Savile är väldigt mörk och osmium ljusare. Jag har Osmium på min xc90, tycker savile är för mörk.
Användarvisningsbild
av Robbi
POLVO skrev:
Persvante skrev:Skulle välja Osmiumgrå, har haft Savilegrå på en tidigare bil, jättesnygg när den är nytvättad, men det var den inte så länge.
Färgerna i konfiguratorn ger inte färgerna nån vidare rättvisa, Osmium ser ljusare ut i verkligheten, medan Savile ser mörkare ut!

Persvante har helt rätt, Savile är väldigt mörk och osmium ljusare. Jag har Osmium på min xc90, tycker savile är för mörk.
Man gillar antagligen ljusa eller mörka bilar. Personligen tycker jag att vit är gräsligt medan de som gillar vit ofta tycker att mörka färger är ful. Jag gillar mörka färger för de speglar min själ. Bild

Skickat från min iPad med Tapatalk
av pumpnasare
Robbi skrev:
POLVO skrev:

Man gillar antagligen ljusa eller mörka bilar. Personligen tycker jag att vit är gräsligt medan de som gillar vit ofta tycker att mörka färger är ful. Jag gillar mörka färger för de speglar min själ. Bild

Skickat från min iPad med Tapatalk
Men det vore kul med lie färg och inte 50 nyanser i grått Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Crankshaft
När fanns det senast en Volvo i en uttalat grön (inte grå-grön) färg. Jag har alltid tyckt att särskilt mörkt grönmetallic varit något av det snyggaste man kan få på en bil, men det verkar vara en hopplöst omodern färg nu för tiden (inte bara hos Volvo) :roll:. Kanske dags för en renässans?
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Luminous sand växer (otroligt nog) hela tiden för mig som ett av de få ljusa valen. både på V90 / CC.
Annars är svart fortfarande överlägset på 90-serien av någon anledning, iaf för ostylade vagnar.

Hej Mazzokie! Har du pluggat in ett diagnosverktyg[…]

Stänkskydd

Erfarenheten av volvos egna stänkskydd - de f[…]

Nån som vet vilka pinnar som gör vad p&[…]

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]