Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40CC
Hej!

ÅF glömde att ordna mörktonade rutor vid leverans så tanken är att jag skall få detta gjort nu i efterhand.
Jag beställde bilen med 5% ljusinsläpp, det fanns även 20% ljusinsläpp. Vilket är att föredra då jag är lite osäker, någon som har bilder?
Tanken är att samtliga rutor från B-stolpen skall tonas.
Bilen har färgen osmium grå.

Tips tack!
av KrilleW
20% kör Volvo med orginal och är i min mening det allra bästa.

5% genomsläpp kommer bara bli jobbigt för dig själv då det är mörkt ute.
Användarvisningsbild
av rob88
Här är min förra V60 med solfilmad i efterhand med 5% solfilmen. Jag var helnöjd. :) Vad som är att föredra är helt upp till bilägaren. Smaken är olika.

Det jag kan säga är att jag hade inga problem med att se igenom solfilmen när jag backade eller liknande. Dock blev det lite svårare när det är mörkt ute. Men jag valde solfilm främst efter utseende och i andra hand funktion. Kör 5% på min S60 nu också och är helnöjd. Kommer dock montera en backkamera för att få lite extra översikt vid parkering osv. men det är mest för att det är en sedan. 8)

+ Snyggt
+ Ingen insyn
+ Slipper blända av backspegeln
+- Inte direkt svalare enligt min uppfattning
- Sämre sikt genom bakrutan vid mörker

Fullsize bilder: http://i.imgur.com/vIUdyrd.jpg och http://imgur.com/syDlVVF

Bild

Bild
av Tiimpan
Jag kör med 5% ljusinsläpp på min V60, fungerar bra tycker jag!
Användarvisningsbild
av Perra83
Svärfar har originaltoning från fabrik (blå bil) och jag har tonat i efterhand. Vet tyvärr inte hur många % ljusinsläpp det är men det är inte mycket. Solar Gard heter filmen i alla fall. Jag är helnöjd!!! I solsken ser jag absolut inte in i bilen. Inifrån och ut ser man riktigt bra.

Bild

Bild

Bild
av V40CC
Snyggt med det mörka! Det kanske är så att 20% blir för lätt. Tror jag kör på 5%

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Perra83
V40CC skrev:Snyggt med det mörka! Det kanske är så att 20% blir för lätt. Tror jag kör på 5% Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kör på det!!
En kvalitets film är inte brutalt mörk från insidan. Som sagt jag är väldigt nöjd. Vill absolut inte ha ljusare. Kommer köra på samma lika även på nästa bil.
av Uninium
Jag har 5% på min också, skulle jag valt en ljusare så skulle jag ångrat mig. Har man barn som vill se ut så ta en ljusare på dörrarna men 5% på resterande.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]