Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick ny SW till min förra automatlåda, tre gånger, det blev bättre varje gång, detta utan Polestar
Den slirade mindre, den slutande att växla ned hårt osv
Så visst finns det olika SW till de äldre atomatlådorna, men om det har något med Polestart att göra är en annan fråga
MurreR: Stefann skrev på förra sidan att han inte fick ny mjukvara. Gäller då en gen II av TF80 sexväxlade lådan och får inte den någon specialmjukvara får nog ingen 6-vxl det.

Momentum: gäller det måhända den D5 MY11 du nämner i din signatur? Hårda nedväxlingar var väl en av flera barnsjukdomar när lådan var ny vilket den var med MY11. Fanns väl lite extra mycket marginal för förbättring med mjukvaruuppdateringarna då.
Schmoyoho skrev:MurreR: Stefann skrev på förra sidan att han inte fick ny mjukvara. Gäller då en gen II av TF80 sexväxlade lådan och får inte den någon specialmjukvara får nog ingen 6-vxl det.

Momentum: gäller det måhända den D5 MY11 du nämner i din signatur? Hårda nedväxlingar var väl en av flera barnsjukdomar när lådan var ny vilket den var med MY11. Fanns väl lite extra mycket marginal för förbättring med mjukvaruuppdateringarna då.
Nej - Den lådan är tursamt av förra generationen (då det är en tidigt MY11), och växlar som en dröm, har haft en D3:a men automat också, den var inte roligt i början, den slirade hejdlöst och kastade in växlarna vid nedväxling så man trodde att något skulle gå sönder - den lådan var gen II

Snackade med min svåger som tydligen hadde s[…]

Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]