Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av börne
snepo skrev:Ja men efter fem år,skitar dom ner mer då. Så de inte är miljöbilar längre.
Nä... givetvis inte! Men staten har inte hur mycket pengar som helst att gödsla med, finns annat som kostar oss skattebetalare en massa stålar!

Att ge skattebefrielse i fem år är som sagt bara för att locka folk att köpa en miljöklassad bil, sen efter fem år få folk pröjsa skatt, att det fortfarande är en miljöbil fast man får pröjsa skatt är ju såklart sant!

Varför det är så här borde inte va så svårt att förstå ??:-/
Användarvisningsbild
av börne
Mwi skrev:men det är samma förbrukning på T och FT inom samma årsmodell.
Tror du har helt rätt, aldrig hört det skulle va någon skillnad! Att 231hk varianten drar mindre vet jag, fan så mycket trevligare än 200hk varianten också!
Användarvisningsbild
av snepo
börne skrev:
snepo skrev:Ja men efter fem år,skitar dom ner mer då. Så de inte är miljöbilar längre.
Nä... givetvis inte! Men staten har inte hur mycket pengar som helst att gödsla med, finns annat som kostar oss skattebetalare en massa stålar!

Att ge skattebefrielse i fem år är som sagt bara för att locka folk att köpa en miljöklassad bil, sen efter fem år få folk pröjsa skatt, att det fortfarande är en miljöbil fast man får pröjsa skatt är ju såklart sant!

Varför det är så här borde inte va så svårt att förstå ??:-/
Ja heja Sverige. Tycker det verkar helt vansinnigt. Har man miljöbil eller inte. Är det samma för hybrid och elbilar. Gratis i fem år sen betrala skatt. Tycker det är riktig jävla bluff regler de kör med. Men som du säger locka folk att köpa miljöbilar
Användarvisningsbild
av Derank
och numera är det 3år skattefrihet, sedan är bilen en miljöbov och du får skatta
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:och numera är det 3år skattefrihet, sedan är bilen en miljöbov och du får skatta
Ja staten måste ju få in sina skattepengar. Drivmedel alkohol tobak,där kan de dra in pengar. För där finns det alltid
Användarvisningsbild
av Derank
japp, nånting får du betala för att ha det bra i Sverige, det är väl inte mer än rätt. man får som bekant ingenting gratis här i livet. Jag tycker det är smågnälligt att grina över att man ska betala skatt en gång om året på bilen,
Användarvisningsbild
av Derank
men vilken bil skulle TS köpa om vi nå går tillbaka till ursprungsfrågan, men TS kanske tog ett annat märke till slut.
Användarvisningsbild
av snepo
Derank skrev:japp, nånting får du betala för att ha det bra i Sverige, det är väl inte mer än rätt. man får som bekant ingenting gratis här i livet. Jag tycker det är smågnälligt att grina över att man ska betala skatt en gång om året på bilen,
Ja bilskatten är en piss i mississipi,småpengar av bilägandet
Användarvisningsbild
av snepo
snepo skrev:
Derank skrev:japp, nånting får du betala för att ha det bra i Sverige, det är väl inte mer än rätt. man får som bekant ingenting gratis här i livet. Jag tycker det är smågnälligt att grina över att man ska betala skatt en gång om året på bilen,
Ja bilskatten är en piss i mississipi,småpengar av bilägandet
Sen om det är så jävla bra här,kan man ju diskutera
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]