Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av abbe_21
tjio abbe här igen med min gamla 244gl aut 82"a =)

jag la in en tråd innan om skakningar i bilen "bakaxel lr liknande"

iallafall så hittade jag felet det var det främre kardankorset. på något sätt hade jag "sprängt" detta korset som dom så fint sa på verkstan =) tänkte bara ifall det är någon som kör runt med kraftiga vibrationer när man gasar så är det ett tips att kolla dessa korsen.

en liten irriterande sak är det att jag har inte tillgång till smöjrgrop lr liknande så jag ställde mig på parkeringen utanför konsum och hissade bilen på pallar. o skruvade väck kardanen, efter jävligt mycket svoordomar fick jag loss den jäveln bara för att se att korset jag köpt var för litet !!! så det andra tipset jag vill ge är: har ni vibbar när ni gasar kolla korsen.. sen MÄT dom lita inte på vad volvo säger att dom är 99,9% säkra på att det är just den diametern på kardanen . och sist men inte minst: gör det aldrig över en helg, för blir det fel står ni utan bil till tis/ons näsa vecka med tanke på att dom måste beställa skiten =( och ja jag talar av egen erfarenhet =) ha d gott o sköän semester alla =)

La till lite info i topic, så folk får en chans att via den se vad tråden handlar om.

Mvh/
Addekarlsson
Moderator
Användarvisningsbild
av Nexus
abbe_21 skrev:tjio abbe här igen med min gamla 244gl aut 82"a =)

jag la in en tråd innan om skakningar i bilen "bakaxel lr liknande"

iallafall så hittade jag felet det var det främre kardankorset. på något sätt hade jag "sprängt" detta korset som dom så fint sa på verkstan =) tänkte bara ifall det är någon som kör runt med kraftiga vibrationer när man gasar så är det ett tips att kolla dessa korsen.

en liten irriterande sak är det att jag har inte tillgång till smöjrgrop lr liknande så jag ställde mig på parkeringen utanför konsum och hissade bilen på pallar. o skruvade väck kardanen, efter jävligt mycket svoordomar fick jag loss den jäveln bara för att se att korset jag köpt var för litet !!! så det andra tipset jag vill ge är: har ni vibbar när ni gasar kolla korsen.. sen MÄT dom lita inte på vad volvo säger att dom är 99,9% säkra på att det är just den diametern på kardanen . och sist men inte minst: gör det aldrig över en helg, för blir det fel står ni utan bil till tis/ons näsa vecka med tanke på att dom måste beställa skiten =( och ja jag talar av egen erfarenhet =) ha d gott o sköän semester alla =)
Konsum parkeringen!!!!! måste ha sett ganska kul ut :lol: :lol: skönt det löste sig ditt lilla pr. och kör försiktigt i fortsättningen :wink: :wink:
av abbe_21
vadå löst sig =) biljävlen står ju fortfarande där nere framvagnen står på träpallar o bakdelen på bockar=) inte ett skit har löst sig är så jävla sur på volvo för att dom ger mig fel grejer =(

(visserligen kanske jag skulle krupit in o kollat diametern innan men ändå 99,9% säkra att d ska vara just det korset ?? hallå volvo?? dom har väl förfan scheman för årsmodell o grejer o nu har dom "sommartider" så d var stängt idag .. uttet e vad d e =) visserligen fick jag låna farsans s80 =) men ändå nu måste man ju köra lugnt o va nervör för bilen hela tiden =) haha usch ja längtar till ons när jag får d nya korset o kan köra med min lilla yngve igen

ps: han heter ynge för att han dog utanför ynde (sladden till brytarspetsen gick av utav nån jävligt konstig anldening, annan tråd ) =)
Användarvisningsbild
av Nexus
abbe_21 skrev:vadå löst sig =) biljävlen står ju fortfarande där nere framvagnen står på träpallar o bakdelen på bockar=) inte ett skit har löst sig är så jävla sur på volvo för att dom ger mig fel grejer =(

(visserligen kanske jag skulle krupit in o kollat diametern innan men ändå 99,9% säkra att d ska vara just det korset ?? hallå volvo?? dom har väl förfan scheman för årsmodell o grejer o nu har dom "sommartider" så d var stängt idag .. uttet e vad d e =) visserligen fick jag låna farsans s80 =) men ändå nu måste man ju köra lugnt o va nervör för bilen hela tiden =) haha usch ja längtar till ons när jag får d nya korset o kan köra med min lilla yngve igen

ps: han heter ynge för att han dog utanför ynde (sladden till brytarspetsen gick av utav nån jävligt konstig anldening, annan tråd ) =)
Men du nämnde inte att den var i "nu tid" så jag tog för givet att det var fixat. Köra s80 är som att köra 240 :wink: :wink:
av abbe_21
haha okej my bad =) okej hmm skillnad: 244gl .... AUTOMAT

S80.... inte auotmat ...

244: oj körde emot trotoaren med höger fram: ähh d håller

S80 en fluga satte sig på rutan SATAN MÅTTE DEN GÅ BORT ANNARS DÖDAR FARSAN MIG =)

244aut: plattan i mattan tills den säger pang så kommer nästa växel.
S80: så tunna skor som möjligt för att känna när d e rätt läge att växla =)

hehe fan nu blev d e flumtråd av detta , tänkte bara jag skulle ge ett tips till dom som kanske har kännt av detta "fenomen" med att bilen skakar=)

ps: om jag ska vara ärlig .. visst S80 fin bil sköna säten m.m.m.m. MEN en gammal 244: är trogen skön o köra och man behöver inte vara livrädd för att nått ska hända med bilen. just känslan av at köra en bil som, visst den går sänder: gå under den o laga skiten . elller dom nya: den går sönder.. skicka den på verkstad betala 4000 för att nån del i den elektroniska cyberspacedatorn har gått sönder =) 244 är livet =)
Användarvisningsbild
av Nexus
abbe_21 skrev:haha okej my bad =) okej hmm skillnad: 244gl .... AUTOMAT

S80.... inte auotmat ...

244: oj körde emot trotoaren med höger fram: ähh d håller

S80 en fluga satte sig på rutan SATAN MÅTTE DEN GÅ BORT ANNARS DÖDAR FARSAN MIG =)

244aut: plattan i mattan tills den säger pang så kommer nästa växel.
S80: så tunna skor som möjligt för att känna när d e rätt läge att växla =)

hehe fan nu blev d e flumtråd av detta , tänkte bara jag skulle ge ett tips till dom som kanske har kännt av detta "fenomen" med att bilen skakar=)

ps: om jag ska vara ärlig .. visst S80 fin bil sköna säten m.m.m.m. MEN en gammal 244: är trogen skön o köra och man behöver inte vara livrädd för att nått ska hända med bilen. just känslan av at köra en bil som, visst den går sänder: gå under den o laga skiten . elller dom nya: den går sönder.. skicka den på verkstad betala 4000 för att nån del i den elektroniska cyberspacedatorn har gått sönder =) 244 är livet =)
Nu föstår jag med vad verkstan mena med att du hade SPRÄNGT korset. :wink: :wink: Men du har rätt det är skönt att ha en bil man kan "svina" lite i "snyft" :cry: saknar min 360 R I P (W)
Användarvisningsbild
av niklas gson
HEJ håller med har en 244 77 som jag gasar runt i tjejen får ha v70 awd 98.gillar gammbilen.. billiga delar..repa v70 då blir man ju svettig vilka reservdelspriser volvo har puhhh..ska byta motor i den till helgen sitter en b19 i den som e en trött liten grej har gått 30000 o i kylan i norrbotten.kompen e inte vad den ska vara :. ska hinka ner en b21 i stället fick tag i en fin från en 83a har gått 18900 mil dom väjde för ett rådjur skrot av bilen men motorn går kanon fick ge 500 för motor låda o kopplingen hade bara gått 1000 mil ett klipp tycker jag.... :D

100 miljarder kr :party:

OM RYSSEN KOMMER

… ”aldrig försökte” =[…]

Roligt när ett av mina gammla inlägg bid[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Det började med att motorstarkare varianter a[…]