Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JanneP77
Spoiler »
Jätteskön, verkligen! Mycket skönare fjädring än XC70 Sport och tyst trots dubbdäck. Sjukt bra helljus och dynamisk LED är ju en trevlig detalj, rena ljusspelet framför bilen när den håller på och ändrar... :-)
B&W ska vi inte tala om! Och bättre blir det när man "spelat in" dem.
Standardstolarna är hur sköna som helst efter ett par timmar, dynförlängningen ser jag ingen vits med (183 cm lång)!
På det hela taget en fantastisk bil!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
Är det någon som fått ut en bil med 21" sommardäck och kan ge ett betyg på komfort och körkänsla med dom?

av barcusmrandt
Crankshaft skrev:
barcusmrandt skrev:Kanske jag var lite otydlig, jag menade att fråga varför inte en V90 t8 (inte XC90 t8), men du har redan beställt en CC är det så?
Jag har beställt en "vanlig" V90 T8 AWD. Som sagt, hade det funnits V90 T8 CC så hade jag beställt en så'n (bl a då jag uppskattar den lite högre markfrigången och utseendet). Däremot känns XC90 T8 som lite "overkill" för mina behov.
Ja ok då förstår jag. Jag håller med, hade CC kommit med t8 hade jag hellre beställt den än den vanliga. Men men Bild
av Crankshaft
barcusmrandt skrev: Ja ok då förstår jag. Jag håller med, hade CC kommit med t8 hade jag hellre beställt den än den vanliga. Men men Bild
Du menar att du gjort samma val som jag, dvs V90 T8? Eller nå'n av V90 CC modellerna (i så fall vilken)?
av Crankshaft
Körde Incription Denim Blue Metallic med Amber/Charcoal skinn/inredning. Hade gärna velat ha mörkgrön metallic, men det verkar vara en fullständigt omodern färg just nu. Därutöver det mesta som finns att få (inkl båda "pro" paketen), utom taklucka och div onödig "styling". Tänkte köra fast drag, men prisskillnaden var så liten, så det blev semi-elektriskt.
Användarvisningsbild
av JanneP77
Hm... Nu heter ju denna tråd "Leverans V90 CC" så diskussionen om V90 T8 eller inte kanske ni kan ta i en annan tråd? ;-)

av Crankshaft
JanneP77 skrev:Hm... Nu heter ju denna tråd "Leverans V90 CC" så diskussionen om V90 T8 eller inte kanske ni kan ta i en annan tråd? ;-)
I stand corrected, Sir :oops:
av bankb
Nu blir det ju lite mörkare på bilderna. Men jag tycker dom har lyckats väldigt bra med toningen. Varit alldeles för ljus på tidigare modeller.

Hade beslutsångest om jag skulle välja fabrikstoningen eller inte. Nu känns det ändå bra att ha valt den.

Användarvisningsbild
av JanneP77
bankb skrev:Nu blir det ju lite mörkare på bilderna. Men jag tycker dom har lyckats väldigt bra med toningen. Varit alldeles för ljus på tidigare modeller.

Hade beslutsångest om jag skulle välja fabrikstoningen eller inte. Nu känns det ändå bra att ha valt den.

Håller med om att toningen var alldeles för ljus på tidigare modeller. Den här är helt perfekt tycker jag, väldigt mörk men går ändå att se lite in.

• 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 33

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90