Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
ja, de fälgarna på bilden lär knappast ingå i en Kinetic iaf. Och fälgar och storlekar finns det väl gott om, så det borde vara ett ikkeproblem.
av Jacobsson
jag håller med om att den är liten, men jag tror också att storleken är en av de anledningar som det säljer på.
Tycker baken är lite trist, känns inte som att det ligger lika många designtimmar på bakdelen som övriga bilen.

Ska bli kul at se om den får samma säljstatus som tidigare XC60 dvs en storsäljare!

Produktion av testbilar är V17 och V27 ska produktionen komma igång för kundbilar så eter det bör vi kunna se dessa på vägarna.
av barcusmrandt
Nu börjar det ju dyka upp en del reviews om nya XC60, och efter att ha kollat på de så börjar jag fundera lite på det med storleken. Är den här egentligen så mycket mindre än en V90? Skuffen är ju 500l vs 560 i v90, och vad jag kan se i de olika klippen så verkar det vara bra plats i baksätet också... nån som har lite siffror osv som kan ge en lite mer info om den faktiska skillnaden. Verkar som t8 är prisat mer eller mindre lika som v90 t8, vilket betyder att jag teoretiskt hade kunnat välja en XC60 istället (om jag fick ändra beställningen).
av troubleshooter
500 liter säger egentligen inte mycket om huranvändbart det är ,LxBxH ger ju bara antalet liter, jag upplever xc60 som högre men V90 som lite längre i bagage utrymmet, så krasst sett så måste man titta på hur man använder utrymmet, generellt så misstänker att prismässigt kommet väl nya XC60 lägga sig något under V90 CC.
av ansjo
troubleshooter skrev:500 liter säger egentligen inte mycket om huranvändbart det är ,LxBxH ger ju bara antalet liter, jag upplever xc60 som högre men V90 som lite längre i bagage utrymmet, så krasst sett så måste man titta på hur man använder utrymmet, generellt så misstänker att prismässigt kommet väl nya XC60 lägga sig något under V90 CC.
Jag var inne på Volvo igår för att reka lite oh få lite prisuppgifter. Säljaren visste inte så jättemycket, men en ungefär lika utrustad XC60 T5 hamnar i prisläge som en V90 CC D4. Så en hyffsat fullmatad XC60 T5 kommer hamna runt 650 000... :-O)
av Jacobsson
Jag har haft en xc60, tror det var en -13.
Det som slog mig var att baksätets ryggstöd lutade så pass bakåt att det blev ett ganska oanvändbart utrymme bakom
Med V70 rakare ryggstöd gjorde mycket mer användbart utrymme. Så man ska absolut inte kolla på enbart liter

Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]

Vi som beställt EX90

Nu har jag fått förhandsbesked fr&ari[…]

Tack så mycket. Är nu monterat och klar[…]