Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Blä för toning på framrutorna (olagligt) och vindkydden (lagliga, bara fula). I övrigt är det väl säkert en läcker bil på många sätt. Vill man åka Volvo med sexa är det nog nu man ska handla, det tillverkas inga nya.
Användarvisningsbild
av Derank
Snurrat några ägare redan och är belagd med skuld ser det ut som, kan ju vara värt att tänka på vid ev affär. Är det Piston i Viskan som säljer den åt någon?
Användarvisningsbild
av the_dolph
Det stämmer, är piston som säljer.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av the_dolph
Hur kommer det sig att det finns så många v60 t6 ute till salu.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Just när det gäller att bilen har en skuld är det ju inget problem så länge man vet om det.
Hade själv skuld på min bil när jag sålde den och hade bilfirma tagit in den hade bilfirmat löst skulden
och gett mig återstående belopp i handen. Nu sålde jag den till privat person och då löste vi det på
bank som såg till att hans belopp kom in, skuld betalades och återstående belopp hamnade på mitt konto.
Supersmidigt och inga problem så länge alla vet om att det är en skuld på bilen, det går för övrigt inte att byta
ägare på en bil med skuld, utan den måste lösas först.
av Lövet
Jodå, det går alldeles utmärkt att byta ägare på en bil med skuld. Det har jag gjort flera gånger. Panten sitter i bilen, inte hos ägaren.

Det som däremot inte går är att betala av skulden och sedan använda samma ägarbevis (om man inte gör det samma dag). När skulden betalas skickas nytt regbevis ut och då annuleras det gamla. Viktigt alltså att antingen gör man båda direkt, eller så väntar man tills det nya ägarbeviset kommit.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
När jag kollade på detta sa man att det går inte att byta ägare på en bil med skuld eftersom bilen
flaggas när trafikverket ska hantera ärendet och då stoppas det. Men om man gör allt samtidigt
så går det eftersom det tar 4-5 dagar innan trafikverket hanterar ärendet och det tar 1-2 dagar innan
skulden är registrerad som betald och då flaggas inte längre bilen.
sedan det är säkert så som du säger att det skickas ut nytt ägarebevis när skulden är betald, men det beror
ju nog mer på att det skickas ut pga ägarbytet.

Jaja, hur som helst så har jag gjort detta och det gick utmärkt ochy smidigt och precis så som man sa att det skulle fungera. Så kontentan av alla mina inlägg är att skulden på bilen är ingen "deal breaker" bara alla vet om den och
alla är med på hur det ska hanteras. :)
av Lövet
Ja det viktiga med skulden är att man kontaktar kreditgivaren och betalar beloppet DIREKT till denna. Inte till säljaren...
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Helt sant!
Jag kan rekommendera det sättet jag löste det på. Båda parter på en bank där bankmannen
löser allt opartiskt. Fungerar så klart bäst om båda parter har samma bank.

Men nu lämnar vi ordet tillbaka till tråden. :)
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]