Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fluffen
Har letat runt lite på nätet efter ett lämpligt koningsverktyg till bromsrör men har i stort sett bara hittat biltemas "lyx" modell som jag tycker verkar vara nått att ha. Är det någon som har använd en sådan och är den något bra?
vet ni några andra ställen som man kan hitta koningsverktyg så mottages detta mycket tacksamt.
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Har letat runt lite på nätet efter ett lämpligt koningsverktyg till bromsrör men har i stort sett bara hittat biltemas "lyx" modell som jag tycker verkar vara nått att ha. Är det någon som har använd en sådan och är den något bra?
vet ni några andra ställen som man kan hitta koningsverktyg så mottages detta mycket tacksamt.
Jag har ett biltema Dubbelkoningsverktyg. inte världens smidigaste kanske men för att göra en funktions duglig kona duger den bra.
Mvh Magnus
Användarvisningsbild
av Fluffen
Tittade runt lite till ikväll och hittade en koningssats på AMG svenska där man kan göra konerna på plats, tänkte det kunde vara bra om man behöver skarva under på bilen då slipper man ju ta ner bromsröret. Problemet var bara att den kostade ca 2500 kr men å andra sidan så är det väl näsrmast en livstidsinvestering.

Kanske räcker biltemas ändå. :roll:
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Tittade runt lite till ikväll och hittade en koningssats på AMG svenska där man kan göra konerna på plats, tänkte det kunde vara bra om man behöver skarva under på bilen då slipper man ju ta ner bromsröret. Problemet var bara att den kostade ca 2500 kr men å andra sidan så är det väl näsrmast en livstidsinvestering.

Kanske räcker biltemas ändå. :roll:
Det jag har ligger i en liten blå låda och med det gör man ganska enkelt konan på platts. och kostade bara 299 kr. Tyckte det var onödigt att kasta ut flera tusen då jag bara har använt det en gång.
Om konan blir bra beror nog på den bakom verktyget oxå :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av Fluffen
Det får nog bli biltemas iallafall så kan man köpa annat kul till verkstaden istället. Tänkte det kunde vara bra att ha så att man kunde göra konan direkt på bilen, den vi har på jobbet är så stor och klumpig så att det är nästan omöjligt att göra det på plats.
Användarvisningsbild
av Nexus
Fluffen skrev:Det får nog bli biltemas iallafall så kan man köpa annat kul till verkstaden istället. Tänkte det kunde vara bra att ha så att man kunde göra konan direkt på bilen, den vi har på jobbet är så stor och klumpig så att det är nästan omöjligt att göra det på plats.
Vet exakt vad du menar. hade en som man sätter i skruvstädet på mitt förra jobb. visst gick det att göra kona på bilen med röret på platts men ena killen fick hålla verktyget med en stor rörtång menans jag försökte få ihop en kona :D :D
av Addict
Biltemas billigaste duger gott! Lite bökigt är det ju men fullt funktionsdugligt!
Användarvisningsbild
av Fluffen
Säkert samma som jag har på jobbet då! :D
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]