Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

"att det ser snyggt ut är bara dumheter"

Vad skönt det måste vara att vara så övertygad om att ens egen åsikt är rätt hela tiden?
Jag hade 18 tums ixion på min från början, men uppgraderade till 20 tum candar istället.

20 tum på xc60 tycker jag känns helt rätt. Fälgen gör mycket för utseendet på bilen och jag tycker det blir för mycket däck med 18 tum.

Det var ju kanon att du hittade en uppsättning på blocket! :)

Du kommer bli nöjd när det är dags för sommarhjulen..

Jag upplever det inte som att det blir mycket stötigare med 20 tum. Lite blir det ju såklart, men inte så det stör... Enligt mig.... :)
Ilduce77 skrev:Jag hade 18 tums ixion på min från början, men uppgraderade till 20 tum candar istället.

20 tum på xc60 tycker jag känns helt rätt. Fälgen gör mycket för utseendet på bilen och jag tycker det blir för mycket däck med 18 tum.

Det var ju kanon att du hittade en uppsättning på blocket! :)

Du kommer bli nöjd när det är dags för sommarhjulen..

Jag upplever det inte som att det blir mycket stötigare med 20 tum. Lite blir det ju såklart, men inte så det stör... Enligt mig.... :)
Killen på blocket försökte tyvärr blåsa mig så det slutade med att köpte Avior 20 sommarfälgar via volvo. Dock hittade jag helt nya vinterdäck med Talitha glossy Black 20 som jag köpte. Så det blir att sälja mina Leda 18 somblir över nära bilen kommer :)
Har kört på 20" Avior sedan första dagen, helnöjd, och tycker att de passar bilen väldigt bra. Nackdelen är väl att det kostar en slant den dagen när det är dags lägga om till nya däck, i alal fall om man vill ha något av stormärkena......
troubleshooter skrev:Har kört på 20" Avior sedan första dagen, helnöjd, och tycker att de passar bilen väldigt bra. Nackdelen är väl att det kostar en slant den dagen när det är dags lägga om till nya däck, i alal fall om man vill ha något av stormärkena......
Jag har kört med mina orginaldäck i fyra sommrar nu, och räknar med att krama ur en sommar till ur dom. De slits ju knapp någonting (så länge man har awd vill säga).
Men stämmer det där verkligen? Så länge det är torrt och bra fäste är väl bilen i princip bara framhjulsdriven och borde då nöta sommardäck som en sån? Har bara kört en sommar med mina så jag har inte hunnit se hur slitaget fördelar sig.

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]