Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Också lite intresserad av att köra en polestar efter leverans senare.
Har beställt D4 och vet inte heller vad man får? Men blir ju sugen när alla säger att växellådan och bilen uppfattas så mycket bättre. Men frågan är om 10' är värt det på en D4?

Hur mycket brukar man kunna pruta?
Malmoo skrev:Ser att det nu har släppts en optimering för t5 motorn. Föga förvånat så är det inte mycket toppeffekt, men jag kan inte låta bli att bli lite intresserad av de 50 extra nm.

Någon som vet om det brukar finnas erbjudande på polestarootimeringar? Precis som man har på andra tillbehör eller är det alltid samma priser?

Vart hittade du detta? Jag fick information av polester igår att det kommer v28? ??:-/
FilipDjurberg skrev:
Malmoo skrev:Ser att det nu har släppts en optimering för t5 motorn. Föga förvånat så är det inte mycket toppeffekt, men jag kan inte låta bli att bli lite intresserad av de 50 extra nm.

Någon som vet om det brukar finnas erbjudande på polestarootimeringar? Precis som man har på andra tillbehör eller är det alltid samma priser?

Vart hittade du detta? Jag fick information av polester igår att det kommer v28? ??:-/
Deras hemsida.

https://www.polestar.com/se/product/opt ... atic-2017/

Även t6 finns ute.
Malmoo skrev:
FilipDjurberg skrev:

Deras hemsida.

https://www.polestar.com/se/product/opt ... atic-2017/

Även t6 finns ute.
Jaha där. Jag tittade på V90. Håller med dig om topp effekten, jag hade hoppats på iaf 15-25 extra... :-(O)
Nu har jag mailat en bokning till Bilia.
Det blir.
- Byte av framruta
- uppgradering av VOC eller vilken mjukvara det nu är som blivit så bra i februari
- Reklamation av bilbarnstol (man måste vara hulken för att spänna bältet)
- Uppgradering till Polestar (gällande besiktningen kommer den som utför besiktningen till Bilias anläggning istället för att bilen ska tas dit)

Jag hoppas på att få ett något bättre pris men antar att så inte blir fallet...
Bra tips, tror jag har testat det och det är volvos stol.
Ska kika en gång extra imorgon.

Ska också säga att det går hur enkelt som helst när inget barn sitter i. så fort barnet är på plats är det svårt som attan.
Håller med om att den är onödigt krånglig - och det går ju inte alls om barnet har overall. Mycket krångligare än t ex Maxi Cosi Mobi, men den är ju å a s alldeles för stor, bygger alldeles för mycket framåt.

För mig var det helt omöjligt innan jag kom på (läste på nätet) om just de där axelpuffarna. :) Men det kan ju vara något annat fel på din stol, förstås.
Håller med till fullo om det där med overallen!
Ska se om det är puffarna som gör det imorgon för allt annat verkar fungera bra. Sjukt irriterande.
kan jag inte fixa stolen får jag inte ok på Polestar av frugan.. ;-)
Haha, bra deal. :) Är f ö fortfarande sjukt nöjd med min XC90 - särskilt efter senaste uppgraderingen. Nu funkar VOC felfritt. Älskar luftfjädringen, tur jag tog med den. Älskar nog det mesta, förresten (utom Spotify).

Sorry för att jag snott ämnet till något annat. Har f ö också uppgraderat via Polestar. Kan inte direkt säga att jag märker enorm skillnad, men svårt när man inte kan göra A/B-tester. M t p bilens pris var det dock en non-issue att lägga lite pengar på Polestar också, i a f för mig. :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Låg räckvidd Volvo ex30

Har bilen ingen app för att visa den aktuella[…]

Tack för infon :) Ja detta verkar ju vara ett[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Åldersgränsen är borttagen: Volvo[…]