Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Men varför är det inga panelinlägg på sidodörrarna, är det en kostnadsfråga? Hade ju varit snyggt om det var lite trä där också.
Användarvisningsbild
av V9097
simonhalmstad skrev:Men varför är det inga panelinlägg på sidodörrarna, är det en kostnadsfråga? Hade ju varit snyggt om det var lite trä där också.
Jag kan bara instämma i frågan. Kanske lade man allt krut på att krångla till dekorinläggen på instrumentpanelen? Jättefin bil, men jag skulle verkligen vilja städa upp designen runt ventilationsutsläppen, särskilt det längst till höger för passageraren. Pengarna som blev över på enklare inlägg hade jag satsat på snyggare dörrsidor invändigt.
av Gorban
barcusmrandt skrev:I artikeln på TN står det; "En annan nyhet är ett nytt klimatsystem som kallas CleanZone". Finns inte det redan på 90 serien?

Och; "Infotainmentsystemet Sensus, som kännetecknas av den stora skärmen, samt Volvo On Call-appen har fått uppdaterade gränssnitt för att vara tydligare och med högre grad av användarvänlighet än tidigare." Någon som vet nåt om dette, och om det kommer till 90?

Link till artikeln för ordningens skull:
http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60 ... fd1398d43d
Motorjournalisterna brukar inte ha så bra koll. Läste en artikel i Teknikens värld om nya 5-serien och det fanns massor av fel i den. Hittdea tre saker som de presenterade som nyheter som funnits i tidigare generationer av 5-serien.
av ansjo
Lite skillnader som är trevligt, till XC60:s fördel. Tanken är på 70 liter som tidigare, och lite bättre färgalternativ. Tyvärr är det lite svårt att se prisläget på de olika tilläggen och paketen än så länge, och hur en "färdig" bil står sig kostnadsmässigt mot V90 och V90CC.
Användarvisningsbild
av Perra83
perhall skrev:Är det bara jag som tycker att fälgarna är för stora?
Inge fel på storleken men det är för lite gummi.
Som 90-serien dom kräver lite större hjul för att det ska se bra ut.
Savile grå är bilen va? Jag gillar den färgen skarpt men Crystal White är annars mumma. En R-Design i färgen 707 :D
Användarvisningsbild
av paso
Perra83 skrev:
perhall skrev:Är det bara jag som tycker att fälgarna är för stora?
Inge fel på storleken men det är för lite gummi.
Som 90-serien dom kräver lite större hjul för att det ska se bra ut.
Savile grå är bilen va? Jag gillar den färgen skarpt men Crystal White är annars mumma. En R-Design i färgen 707 :D
Användarvisningsbild
av paso
Var förbi i Kungsträdgården och kollade, verkar mycket trevlig. Kommer säkert sälja slut av årets tilldelning snabbt.
Om jag hörde rätt så heter nya färgen Pine Grey som nog kan se bra ut i naturligt ljus lite som Magic Blue eller Audis Gotland Green.
Senast redigerad av 1 paso, redigerad totalt 0 gånger.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]