Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VolvoFrälst00
Jonas_latt skrev:Sitter en stjärnskruv längst in mot motorn den kommer du inte åt utan att lossa generatorn.
stjärnskruvs bits och en blcknyckel för bits måste prova iaf :D kommer förmodligen inte att gå men då har jag provat iaf.
av Jonas_latt
VolvoFrälst00 skrev:
Jonas_latt skrev:Sitter en stjärnskruv längst in mot motorn den kommer du inte åt utan att lossa generatorn.
stjärnskruvs bits och en blcknyckel för bits måste prova iaf :D kommer förmodligen inte att gå men då har jag provat iaf.
Jag hade tanken också men det känns som ett jobbigt projekt. Det lär va precis i så fall. Tar 15 min att ta loss generatorn. Och den skruven lär ta längre tid.
av VolvoFrälst00
är det frihjuls grejs på min bil ? frågade verkstan nyss vad för fler saker än laddregulatorn som kan fela o då nämde han frihjulet om jag har en sådan. jag vet ej om jag har det. en v70 2004a gäller det. om man köper en ny generator kan man köpa med eller utan frihjulskoppling ? spelar det någon roll.
av Jonas_latt
Jag e nästan hundra på att du har frihjul. Jag har det på min v70 02 - s60 05. Har man frihjul så ska man ha frihjul igen. Det går kolla hur frihjulet mår om man hänger av remmen.

Kolla bildelsbasen ligger på 800-1500kr för en fungerande med garanti.
av VolvoFrälst00
klacken skrev:Vad har du för problem med generatorn egentligen? Om den inte laddar så är det nog inte frihjulet som är problemet.
frihnulet uppstog som en följdfråga om jag har det eller ej då verkstan fråga mig om jag hadde det på min årsmodell då i syfte att informera mig om att kontrollera den ifall jag bestämmer mig för att ta ner generatorn eftersom man inte kan byta regulatorn på plats. men nu har jag ångrat mig eftersom att regulatorn ej kan bytas på plats utan att ta ner den så jag köper en ny generator men då får det bli en från biltema då jag har gjort massor av andra saker så pengarna är kort just nu. sammanfattat så kort som möjligt.

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]

Jag har fått ihop den för hand, men d&[…]