Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Där kan jag gärna förstärka en sak..oavsett vad du köper för modell.. Xenon är ljusår (pun intended) från halogen! Väldigt skönt att ha om man kör skapligt mkt mörkerkörning.
Användarvisningsbild
av fjohan82
Instämmer med föregående talare.
En nära släkting till mig hämtade nyss ut sin nya tjänstebil, VW Passat.
Innan beställning hade jag tjatat om att se till att han åtminstone skulle klämma in xenon, men fick bara till svar att det var standard.
När bilen kom hade den halogenlampor... :roll: Nu får han leva med det i 3 sega, sura, år.
av pianoman74
Jag köpte min v60 när den släpptes och har haft den i 6 år. Har varit mkt nöjd med bilen. Inga fel, skön att köra. Har en T3 och den har funkat förvånatsvärt bra. La in lite lull lull såsom summum och driver support. Driver support kan jag verkligen inte klara mig utan. Håller även med föregående talare om xenon. De kommer jag aldrig vara utan heller. Har inte heller upplevt bilen som trång. Men har inte haft xc60, men den ser ju större ut. Men v60 är en pigg och bra bil.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Offtopic, men halogen verkar ju få ett uppsving igen pga ökade privatleasingen.
Användarvisningsbild
av Perra83
W.A.P.E. skrev:Offtopic, men halogen verkar ju få ett uppsving igen pga ökade privatleasingen.
Bara att beklaga att folk inte vet bättre.
Inne på min fjärde bil med Xenon och vill inte vara utan. Sen med Volvos kombination med riktigt helljus är riktigt bra. Fattar inte varför en del Tyska bara har xenonlampor som både halv o helljus alltså samma lampa. Förskräckligt dåligt.
av KrilleW
Vågar inte ens tänka på hur kass ljus det är på en VW med halogenljus. Även om man väljer xenon så är det katastrofalt dåligt.
Helljuset på de senaste VW jag haft har varit sämre än halvljuset på min Xc60..
Användarvisningsbild
av Micce1980
Xenon är absolut värt att hålla utkik efter, hade det på en tjänstebil som jag körde ibland (V70MY12) och de var riktigt bra. hade nog glömt bort att leta efter det om ni inte skrivit här, tack :) Får nog bli en momentum eller så med, förra V50n hade kinetik men trots att jag bytte en massa saker på den så finns det ju tyvärr vissa saker man aldrig kan få.

Kan ju tyvärr inte provköra bilarna än så spanar mig blind på kostnaderna så länge. En V60 nästan oavsett motor vinner i de flesta lägena men XC60 D4 MY14 har rätt bra kringkostnader, dock vet jag inte om eller hur sugen jag är på att lägga 200 000 + för en men manuell låda som de "billigaste" har.

Kör som regel 50-50 stad eller utanför och en 2000 mil per år så vilket bränsle verkar spela mindre roll. Tidsuret är ju dock lockande på dieslarna men inte livsviktigt
Användarvisningsbild
av benny10
Micce1980 skrev:För framtiden så verkar V60 vara lättsåld men XC60 förefaller löjligt lättsåld?
Stämmer bra. V60 är riktigt lättsåld. Efter stort intresse gjorde jag mig av med min igår. Fick 150k för en D2 Momentum MY12 med manuell låda och 8500 mil på mätaren. Riktigt nöjd med det! Nu är jag spekulant på V90.
Senast redigerad av 1 benny10, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tidur är ju inte helt ovanligt även på bensinare. Volvo måste vara enda märket där det förekommer i någorlunda utsträckning.
av Glenn3
KrilleW skrev:Vågar inte ens tänka på hur kass ljus det är på en VW med halogenljus. Även om man väljer xenon så är det katastrofalt dåligt.
Helljuset på de senaste VW jag haft har varit sämre än halvljuset på min Xc60..
Körde en polares Passat som har xenon nyligen och tycker att helljuset var under all kritik.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]