Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickius
Skulle vilja ha AUX/Bluetooth i min Ocean race -06 med RTI. Vill gärna ha kvar RTI då jag gillar när utrustning fungerar i bilen även om det kanske inte är väldens bästa GPS.

Så vad för adapter kan man använda tillsammans med den och hur ska den då kopplas? Bak vid DVD enheten?

Tacksam för svar och gärna länkar om ni har
av andersuw
Ja det stämmer att GROM är ett alternativ till den du pekar på. Jag har en sådan i min 02:a och den funkar fint ihop med RTI. Finns exempelvis att köpa här:

https://carputer-shop.co.uk/partfinder/ ... =2001-2007
av Mickius
Jazzy skrev:Jag har denna och den är kopplat ihop med RTI med hjälp av en Y-kabel på baksidan av HU. Har en -05 med HU-850 och RTI, och detta funkar hur bra som helst tillsammans :)
https://www.acb.no/Details.asp?ProductID=3138
Tror det följer med Y-kabel på Grom-adaptrarna också
Denna får det bli att beställa. Är du nöjd med den och fungerar Bluetooth bra i den? :D

Okej men måste man beställa Y-kabel separat med denna? O vart finns den isf att köpa?

Vilken av alla Gorm kör folk med fanns ju olika där att välja?
Användarvisningsbild
av Jazzy
Mickius skrev:
Jazzy skrev:Jag har denna och den är kopplat ihop med RTI med hjälp av en Y-kabel på baksidan av HU. Har en -05 med HU-850 och RTI, och detta funkar hur bra som helst tillsammans :)
https://www.acb.no/Details.asp?ProductID=3138
Tror det följer med Y-kabel på Grom-adaptrarna också
Denna får det bli att beställa. Är du nöjd med den och fungerar Bluetooth bra i den? :D

Okej men måste man beställa Y-kabel separat med denna? O vart finns den isf att köpa?

Vilken av alla Gorm kör folk med fanns ju olika där att välja?
Den som jag länkade till så ingår nog Y-kabel, står i texten att den är gjord för Navi (RTI). Det finns en som är några kronor billigare där Y-kabeln inte ingår. Tidigare gick det att köpa Y-kabeln separat där, men kunde inte hitta den nu. Jag är nöjd med min och Bluetooth fungerar hur bra som helst. Även att svara och prata i telefonen om man monterar den medföljande mic´n :)
av andersuw
Det är nog olika vilken GROM folk använder eftersom det finns mer än en att välja på. ;-) Själv har jag en tidigare variant kallad USB2 av den som nu kallas USB3.
av Mickius
Jonas_latt skrev:Har du tv också? Min v70 02 har rti och tv. Dock funkar inte tv så jag hitta en tråd hur man kopplar aux via ut ingången. Funkat kalas nu i 4år.
Inte en aning om den har tv. Hur kollar man det?
av andersuw
Tilläggas kan att TV-mottagaren sitter baktill, ganska när RTI-enheten. Det är en platt, relativt stor låda och man kan se den skymta fram längst fram till vänster om man lyfter på främre luckan i lastrumsgolvet. Men jag betvivlar att det såldes några TV-moduler till 06:orna. Modulen är som sagt för analog TV och övergången till digital-TV i Sverige påbörjades 2005 så intresset var nog måttligt. ;-)
Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]

Har du provtryckt motorn?

460 T5 AWD

Trist att du inte kan slutföra. Hade vart kul[…]