Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
Derank skrev:och så var det igång igen........
Jaja, men nu kommer en bil med AWD, jag kanske ändrar mig ;-)

Skickat från min iPad med Tapatalk
av pumpnasare
Robbi skrev:AWD är överskattat och eldning för kråkorna, för de flesta bilister som inte bor på landet etc. Hade gärna skippat det på min CC och fått bättre förbrukning och mindre problem.
Det ligger mycket sanning i detta, jag har varit resande på Norrland sedan 1980 och aldrig haft AWD eller saknat det. Men nu när det är ett par år till pension kan det behövasBildBild

Skickat från min iPad med Tapatalk
av troubleshooter
För mig är sanningen att jag har klarat mig bra med både Bakhjulsdrivna bilar och framhjulsdrivna bilar, men sen jag började köra AWD så vill jag inte ha något annat, den går stabilare på vägen, är hyffsat rolig att köra, upplever framhjulsdriva som tråkiga och bakhjuls drivna som lite väl på. AWD är rätt för mig, bara du kan avgöra vad som är rätt för dig!
av pumpnasare
troubleshooter skrev:För mig är sanningen att jag har klarat mig bra med både Bakhjulsdrivna bilar och framhjulsdrivna bilar, men sen jag började köra AWD så vill jag inte ha något annat, den går stabilare på vägen, är hyffsat rolig att köra, upplever framhjulsdriva som tråkiga och bakhjuls drivna som lite väl på. AWD är rätt för mig, bara du kan avgöra vad som är rätt för dig!
Lite ironi från min sida, även jag kanske inser vad jag gått miste om under alla år!

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av barcusmrandt
I artikeln på TN står det; "En annan nyhet är ett nytt klimatsystem som kallas CleanZone". Finns inte det redan på 90 serien?

Och; "Infotainmentsystemet Sensus, som kännetecknas av den stora skärmen, samt Volvo On Call-appen har fått uppdaterade gränssnitt för att vara tydligare och med högre grad av användarvänlighet än tidigare." Någon som vet nåt om dette, och om det kommer till 90?

Link till artikeln för ordningens skull:
http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60 ... fd1398d43d
barcusmrandt skrev:I artikeln på TN står det; "En annan nyhet är ett nytt klimatsystem som kallas CleanZone". Finns inte det redan på 90 serien?

Och; "Infotainmentsystemet Sensus, som kännetecknas av den stora skärmen, samt Volvo On Call-appen har fått uppdaterade gränssnitt för att vara tydligare och med högre grad av användarvänlighet än tidigare." Någon som vet nåt om dette, och om det kommer till 90?

Link till artikeln för ordningens skull:
http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60 ... fd1398d43d
Läste den artikeln igår barcusmbrandt och funderade över exakt samma frågeställningar som du :) CleanZone finns väl redan i 90-serien, samt vad är skillnaden i Infotainmentsystemet och VOC'en.

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]