- sön 05 mar 2017, 09:04
Göte skrev: Var osäker på om lackbehandling har nån nytta på metallic som ändå är klarlackade, kanske bättre på solid svart o vit. Men tog en dyr behandling 3000kr från bil firman jag köpte den av, tänkte att då ingår det jobbet i min leverans besiktning oxå.Jag lackkonserverade min bil på en liten firma som jag litar på till 100%. (efter att Ditec förstörde min förra XC70 genom att ta på stark avfettning så all svart plast blev oreparerbar grå) Den behandling jag har på nuvarande bil har hållit i 2år nu och är helt underbart, smutsen rinner av extremt lätt trots andra vintern. Jag använder bara kallvatten vid tvätt. Aldrig atomattvätt, biltvättmedel, avfettning eller varmvatten. Bara rent kallvatten. Det är nog därför lackskyddet sitter kvar och verkar opåverkat.
Bilen gick lätt att tvätta och kändes snabbt ren efter enbart avspolning, får se om effekten är kvar till andra tvätten..
Har fått flera reklambrev efter köpet om lack skydd allt från 1800 till 3000 med olika innehåll. Misstänker att det enda som är värt pengarna är behandling av rutorna med vattensavstötande medel, men är även där osäker på hur länge det fungerar.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.