Moderator: Moderatorer
Primus skrev:Mycket bra! Jag tycker den ser både läcker och "aggressiv" ut. Den enda randanmärkning jag har är bakre/tredje fönstret. Lite japanskt över den. Sedan finns det en sak jag inte fattar. Grillen är ju bilvärdens häftigast just nu, om det är stående ribbor. Men vissa bilar har en utslätad med rutor.. :evil: . Vad är det för larv? Någon som vet vilka modeller som har vilken grill? JAg brukar fnysa åt dem som stylar sina bilar. Ger lite tärningar i backspegel-varning. Men, om jag hamnar med en modell med rutig grill skulle jag buta till en med ribbor.Inser till min förtvivlan att det verkar vara R-Design som har rutmönstret i grillen. Hur tänkte man då? Eller tycker ni andra att rutorna är okey? Jag tycker det plockar ned hela intrycket.
För mig som just börjat surra runt en V90 skedde en växling direkt. En XC60 vill jag ha. Mitt leasingavtal går ut i december så det känns perfekt.
Icebear skrev:Om jag skulle gissa så tror att man landar mellan 6500-7500 per mån beroende på vilken model och motor man väljer.Ja, billigaste alternativet T5 Momentum, som kostar 422,900kr skulle jag tippa på hamnar runt 6000kr i månaden utan tillval. Då tillkommer även kostnader för försäkring, service och vinterhjul på det.
Primus skrev: Inser till min förtvivlan att det verkar vara R-Design som har rutmönstret i grillen. Hur tänkte man då? Eller tycker ni andra att rutorna är okey? Jag tycker det plockar ned hela intrycket.Jag tycker R-design har en betydligt snyggare grill än den andra.
Jag tyckte jag läste någonstans att T( bara kommer finnas som R-Design initialt. Nu ska jag ju försöka tajma in december så då borde ju incription finnas. Eller? Fråga 2. Är det bara designskillnad på Inscription och R-Design? Kanske för tidigt att besvara.
V9097 skrev: Nya XC60 D4 AWD Momentum aut. 435.900. (pris enligt SvD) och då ingår ej pilot assistNya XC60 T6 AWD Inscription 531.900kr enligt Teknikens Värld
Gamla XC60 D4 AWD Momentum aut. 366.000 (pris från konfiguratorn på smartphone)
V90 D4 AWD Momentum aut 402.900:- och då ingår Pilot assist.(pris från konfiguratorn på smartphone)
V90 Cross Country Plus-paket aut 422.900:- inklusive pilot assist (pris från konfiguratorn på smartphone)
Jag är rädd att Volvo håller på att prisa bort sig med nya XC60, eller så ingår mer utrustning.
Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]
Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]
https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]