Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
I helgen fick ÅF leveransstopp på bilar. Jag skulle fått min i går och idag har ÅF fortfarande inte fått några instruktioner. Anledningen är en bult till sidoairbag som kan utsättas för en kemisk reaktion. Om inte det händer inom två dagar så klara sig bulten och håller sig stark, annars korrenderar den sönder.

Ärligt, vad är det för material och hur lång tid ska det ta att få en bult utbytt? Det här är ju skrattretande.

http://teknikensvarld.se/volvo-aterkall ... 90-402890/
Robbi skrev:I helgen fick ÅF leveransstopp på bilar. Jag skulle fått min i går och idag har ÅF fortfarande inte fått några instruktioner. Anledningen är en bult till sidoairbag som kan utsättas för en kemisk reaktion. Om inte det händer inom två dagar så klara sig bulten och håller sig stark, annars korrenderar den sönder.

Ärligt, vad är det för material och hur lång tid ska det ta att få en bult utbytt? Det här är ju skrattretande.

Fick samma meddelande, nån månads försening pratade teknikern om... skulle hämtat ut min CC nu i morgon... suck
Trocklepna skrev:
Robbi skrev:I helgen fick ÅF leveransstopp på bilar. Jag skulle fått min i går och idag har ÅF fortfarande inte fått några instruktioner. Anledningen är en bult till sidoairbag som kan utsättas för en kemisk reaktion. Om inte det händer inom två dagar så klara sig bulten och håller sig stark, annars korrenderar den sönder.

Fick samma meddelande, nån månads försening pratade teknikern om... skulle hämtat ut min CC nu i morgon... suck
Någon månad? Det hoppas jag verkligen inte!
Ska hämta min CC på torsdag, pratade med säljaren idag och han nämnde inte det här överhuvudtaget. Gäller det bara vissa bilar undrar jag då!?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
JanneP77 skrev:Ska hämta min CC på torsdag, pratade med säljaren idag och han nämnde inte det här överhuvudtaget. Gäller det bara vissa bilar undrar jag då!?

Kan vara att han hoppas få fixat innan dess.
Robbi skrev:
JanneP77 skrev:Ska hämta min CC på torsdag, pratade med säljaren idag och han nämnde inte det här överhuvudtaget. Gäller det bara vissa bilar undrar jag då!?

Kan vara att han hoppas få fixat innan dess.
Mm... Känner min säljare (försäljningschef) ganska väl så jag tror att han skulle säga om leveransen "hängde löst". Han kanske inte ens känner till det... Lite oroväckande!
Är det NÅGON som fått hämta ut sin S/V/CC 90 igår eller idag??

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Hej, var skall den här sensorn stickas in? IM[…]

Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!