Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Philipvolvo97
Hej

Har en liten fundering. Såg lite information om nya xc60 idag. Det är 3 nya förarsystem i den bilen jämför med t.ex. xc90, (infon om systemen står längst ner på denna länken)

Tönkte bara kolla ifall någon vet om samma system kommer finnas i v90 MY18? Ifall det är en mjukvara dessa system så man bara kan uppdatera bilen?

Länken: https://www.svd.se/nya-volvo-xc60--som- ... eneve-2017
av Jacobsson
Samtidigt som visningen i Geneve så visades den även i Volvos showroom i kungsträdgården Stockholm.
Jag var där och såg lanseringen, Även Aftonbladet var där så man kan nog se Colins genomgång på nätet nu.

Jag blev inte så där jätteimponerad av bilen, hade nog hoppats på mer "nytt" men det är väl som det står i SVD att man inte törs när det är storsäljaren och ett viktigt segment.

Jag pratade lite (med produktansvarig för xc60 tror jag det var) som berättade att de som var nytt när det kommer till säkerhetstekniken ska gå att uppgradera med, dock vet jag inte om jag nog gärna väntar tils det testats en del. känns rätt obehagligt att ge bilen ok på att gira undan själv...

men sån jag tycker var bra och gärna ser i nästa XC90 jag beställer är..
- smart förvaring under säten bak
- töskellös, dvs man slippen snuts från bilen vid in och urstigning!
- fälla säten med knapptryckning (hoppas man kan fälla upp också om några år)

sen var det en rätt snygg grå/grön färg men jag vet inte om jag tror på de nya torkarbladen..
av Remanis
Det känns som att det borde gå att få de nya systemen på v90 2017. Borde bara vara en mjukvaruuppdatering (förutsatt att man har 360 vy med kameror och radar och allt).

Nån som vet med säkerhet?
av Jacobsson
Enligt Volvo så kommer det gå att uppdatera, sen kommer det säkert kosta lite men har bilen rätt förutsättningar kommer det gå i alla fall. Här är också nya färgen.BildBild

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av FilipDjurberg
barcusmrandt skrev:Herregud kan inte den mannen ta och uppdatera sin garderob lite snart. Ser ju ut som nån uteliggare! Snygg färg på bilen för övrigt.
Hahaha! Kan inte annat än att hålla med :lol: :lol:
av Flajjan
barcusmrandt skrev:Herregud kan inte den mannen ta och uppdatera sin garderob lite snart. Ser ju ut som nån uteliggare! Snygg färg på bilen för övrigt.
Hahaha!

ånna är dom - kommunisterna, dom har sett likadana ut de senaste 90 åren...
av FXC
T5 motorn i nya xc60 finns med AWD men inte den kombinationen i V90...finns ju även på CC. Hade gärna lagt till AWD på v90 T5 - att välja T6 blir en väl häftig påslag.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
AWD är överskattat och eldning för kråkorna, för de flesta bilister som inte bor på landet etc. Hade gärna skippat det på min CC och fått bättre förbrukning och mindre problem.
Senast redigerad av 1 Robbi, redigerad totalt 0 gånger.

Synd man inte vet vad delen heter. Är inget h[…]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]

Dom där är väl för sensorer so[…]

Det är en del på forumet som kör V[…]