Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Favazza
En kollega till mig säger att han får en symbol i displayen när han får sms (V40) som han dessutom kan få uppläst.
Min far säger likadant (XC60). Detta lyckas inte jag få upp? Är det något speciellt läge man ska vara i eller ställa in?
Har bockat i en inställning som säger att notering ska komma vid mottagning av meddelande, men har inte riktigt blivit klok på vad den gör.

Någon som vet?
av V40CC
Jag har en Iphone och fick upp det som en symbol på skärmen (V40CC-14) om man fått sms. Jag har för mig att man även kunde läsa det, men att få det uppläst tror jag inte fungerade.
Användarvisningsbild
av sura56
Jag får mina SMS upplästa (iPhone)
av KrilleW
Du har väl Apple CarPlay i din V90, eller syftar du på din V70?
Användarvisningsbild
av sura56
KrilleW skrev:Du har väl Apple CarPlay i din V90, eller syftar du på din V70?
Ja jag har Apple Carplay på V90:in, ingen V70 kvar
av grålle1
Jag får inte heller upp någon symbol för SMS...
Säljaren sa vid genomgången på leveransen att han tyckte inte jag skulle välja inställningen "hel karta" i NAV-menyn, för den skymmer SMS symbolen i displayen, men har aldrig fått det så jag trodde det berodde på att jag har iphone... men nu slog jag till notiser i BT som ju såklart stod i av, så hoppas det funkar nu då!? :D
av KrilleW
sura56 skrev:
KrilleW skrev:Du har väl Apple CarPlay i din V90, eller syftar du på din V70?
Ja jag har Apple Carplay på V90:in, ingen V70 kvar
Ja, men då är det inte så konstigt att du får dina sms upplästa..
av Favazza
grålle1 skrev:Jag får inte heller upp någon symbol för SMS...
Säljaren sa vid genomgången på leveransen att han tyckte inte jag skulle välja inställningen "hel karta" i NAV-menyn, för den skymmer SMS symbolen i displayen, men har aldrig fått det så jag trodde det berodde på att jag har iphone... men nu slog jag till notiser i BT som ju såklart stod i av, så hoppas det funkar nu då!? :D
Ska också testa detta.
Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]