Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Jaha, om du kan det, då har du High Performance. Normalt har man DVD-spelare också, om man har 7" skärm (High Performance Multimedia), men det gick att få High Performance med uppgradering till 7" skärm utan att ha multimediafunktionen. Exempelvis om man har RTI.
av anna1984
Har hittar ett set med 6st premiumhögtalare på bildelsbasen. Tror ni det blir stor skillnad att byta till dessa från high performance? Måste man byta själva stereoenheten då också tror ni eller räcker det med högtalarna?
Användarvisningsbild
av apersson850
Vilka högtalare är det du tänker byta ut i så fall? Premium sound hade tolv eller 14 högtalare när jag köpte min bil (beroende på utrustningsalternativ). High Performance hade åtta.
Det är också en annan förstärkare till Premium sound, på 5*130 W, istället för 4*40 W.
av anna1984
apersson850 skrev:Vilka högtalare är det du tänker byta ut i så fall? Premium sound hade tolv eller 14 högtalare när jag köpte min bil (beroende på utrustningsalternativ). High Performance hade åtta.
Det är också en annan förstärkare till Premium sound, på 5*130 W, istället för 4*40 W.
Visste inte att det fanns så många. Tror att det är dörrhögtalarna. Men det kanske bara låter konstigt om man inte byter ut alla?
Användarvisningsbild
av apersson850
Premium har tre högtalare i framdörrarna, två bak. High Performance har två i alla dörrar. Jag tvivlar på att du hör någon skillnad om du bara byter dem.
av Schmoyoho
Jag var tvungen att kolla i VIDA när du skrev 12-14 högtalare för PS (för jag har PS i min S80 -07 och har mig veterligen lika många element som en bekant med PS i en MY14 XC70). Jag räknar till 11-12 beroende på om centerhögtalaren är en eller två element, lite osäker. Men hur som helst verkar bakdörrarna ha en tweeter också, av sprängskissen att döma. Jag kan inte minnas mig sett det men jag har inte heller kollat efter det. (Edit: tweeter men ingen mid är det nog i bakdörrarna)

Bild: https://www.dropbox.com/s/j0v3fzjpx294chg/PS.png?dl=0

anna: jag tror inte det blir konstigt, nej. Osäker på om även mid-högtalarna skiljer mellan HP och PS eller om det bara är basarna samt hur många högtalare det finns i varje dörr men spontant tror jag bara bashögtalarna skiljer.
Senast redigerad av 1 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gånger.
av andersuw
Jag tror apersson850 räknar in subwoofern när han kommer upp till 14 som mest. Det är/var två element i den tror jag. Det PS-system utan sub som jag själv har i min -15 (Harman Kardon) har följande bestyckning:

I framdörrarna:
6.5-tums bas (papper)
3-tums mellanregister (alumaprene)
1-tums diskant (textil)

I bakdörrarna:
6.5-tums bas/mellanregister (alumaprene)
1-tums diskant (textil)

Mitt på instrumentbrädan:
3-tums mellanregister (alumaprene)
1-tums diskant (textil)
Användarvisningsbild
av apersson850
Det var därför jag skrev tolv eller 14. Två extra om man har subwoofern. Centerhögtalaren i mitten på instrumentpanelen har två element.
av anna1984
Nu har jag fått lite mer info. Högtalarna ska vara
4 "baselement" 1 i var dörr
2 "mellanregister" fram dörr
Det står inte vilken tillverkare det är, bara att dom är tillverkade i Hungary och originalnumret är 8676891.

Tack den har jag. Men behöver veta vilka stif[…]

Re: Motorbyte

söker efter ett motorblock till B4164T2 eller[…]

Blinkande ljus

Gomidda alla. I mode när jag körde iv&a[…]

Motorbyte

Hej, har du eventuellt kvar den rasade motor och i[…]