Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lars N
Tack för ert engagemang.
Verkstaden letar fortfarande, utan att ha så mycket att gå på såvitt jag vet.
Kollar imorgon.
av Lars N
Idag har jag hämtat hem bilen.
Det är förmodligen så enkelt som att när jag bytte batteriet i höstas, så tryckte jag inte på kabelskon tillräckligt djupt. Det fattades lite i kontaktyta.
Nu sitter den som den skall och vi får hoppas att det inte var något annat. Det fanns en massa felkoder som talade om för dålig strömförsörjning. Det kan också tyda på att detta var problemet.
av grålle1
Skönt om det var så enkelt!

Har ju inte med "felet" att göra, men..... Fortfarande lite nyfiken om/varför ni använder nyckelhålet trots keyless?
av Lars N
Enda orsaken till att använda "nyckelhålet" trots keyless är nog att man vet var nyckeln är. Sen är det ju praktiskt om man stannar och en går ut och den andra gärna vill lyssna på radio. Om inte nyckeln sitter i så slår radion av när dörren öppnas.
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Lars N skrev:Enda orsaken till att använda "nyckelhålet" trots keyless är nog att man vet var nyckeln är. Sen är det ju praktiskt om man stannar och en går ut och den andra gärna vill lyssna på radio. Om inte nyckeln sitter i så slår radion av när dörren öppnas.
Ahhhh!!!
Är det därför radion stänger av sig? :-O)
Å gosse, du kan inte gissa hur många gånger jag har smått svurit lite över att radion stänger av sig när jag öppnar dörren.
Åtminstone de gånger där jag lämnat bilen och sambon ska sitta kvar, synd om henne att det ska behöva vara helt tyst
medan jag springer in på ica eller tvättar bilen.

Men du menar alltså att om jag stänger av bilen, sätter i nyckeln i hålet så kan jag sedan öppna dörren och låta henne
fortsätta lyssna på radion / spotify (streamad via mobil)?

Detta måste jag prova imorgon, sambon kommer bli skitglad, hon har sagt flera gånger att det är tråkigt att Volvon ska behöva
vara så här (Haft volvo i 3 år nu), medan det gick att lyssna på radion i vår gamla Peugot 307 medan jag lämnade bilen.
Jag har bara sagt att så är det, säkert någon tanke bakom.

:-)-)
Användarvisningsbild
av Derank
det,är ju bara att trycka igång den igen då du klivit ur annars, nån nyckel behövs ju inet för att slå på radion
Användarvisningsbild
av Wolfyswe
Derank skrev:det,är ju bara att trycka igång den igen då du klivit ur annars, nån nyckel behövs ju inet för att slå på radion

Inte? Varför har hon inte satt på radion då? Humm, hon kanske inte bryr sig :lol:
Bra, då stannar nyckeln där den ska vara i fickan. Keyless är det bästa som uppfunnits, aldrig en bil utan det igen.
Användarvisningsbild
av leiwi
Wolfyswe skrev:
Lars N skrev:Enda orsaken till att använda "nyckelhålet" trots keyless är nog att man vet var nyckeln är. Sen är det ju praktiskt om man stannar och en går ut och den andra gärna vill lyssna på radio. Om inte nyckeln sitter i så slår radion av när dörren öppnas.
Ahhhh!!!
Är det därför radion stänger av sig? :-O)
Å gosse, du kan inte gissa hur många gånger jag har smått svurit lite över att radion stänger av sig när jag öppnar dörren.
Åtminstone de gånger där jag lämnat bilen och sambon ska sitta kvar, synd om henne att det ska behöva vara helt tyst
medan jag springer in på ica eller tvättar bilen.

Men du menar alltså att om jag stänger av bilen, sätter i nyckeln i hålet så kan jag sedan öppna dörren och låta henne
fortsätta lyssna på radion / spotify (streamad via mobil)?

Detta måste jag prova imorgon, sambon kommer bli skitglad, hon har sagt flera gånger att det är tråkigt att Volvon ska behöva
vara så här (Haft volvo i 3 år nu), medan det gick att lyssna på radion i vår gamla Peugot 307 medan jag lämnade bilen.
Jag har bara sagt att så är det, säkert någon tanke bakom.

:-)-)
Tryck på den vänstra knappen (gröna ) i stället , att lämna kvar nyckeln i bilen när du lämnar den ,kan ju resultera i att du blir av med både bilen och familjen , och dessutom problem med försäkringsbolaget :D
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]