Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Djungelbrand
Igår dök ett nytt spännande problem upp när frugan skulle starta bilen. Det stod tydligen något i stil med "P-bromsfel kontakta verkstad". P-bromsen gick ej att släppa och bilen gick inte att starta. Blev till att ringa bärgare och fixa hyrbil.. kul..

Volvoverkstaden ringde nu på morgonen och sa att man fixat felet genom att uppdatera mjukvaran. Någon annan som haft detta problem?

Sammanfattningsvis har bilen vart inne 3 ggr sen jag hämtade ut den i oktober.
- Rikta höger bakdörr
- Låssystemfel + justera höger fram och bakdörr + annat
- P-broms fel

Inte så kul att känna sig osäker på om bilen startar eller ej..
Användarvisningsbild
av Robbi
Idag blev jag uppringd av min ÅF att min leverans på måndag kan bli sen då de har blivit kontaktade av Volvo att kvalitetskolla något på bilen innan de släpper den. Han beskrev det "någon kabel som kan släppa och måste kollas".

Tydligen har de uppmärksammat någon kvalitetsbrist i byggandet.
av Djungelbrand
Djungelbrand skrev:Igår dök ett nytt spännande problem upp när frugan skulle starta bilen. Det stod tydligen något i stil med "P-bromsfel kontakta verkstad". P-bromsen gick ej att släppa och bilen gick inte att starta. Blev till att ringa bärgare och fixa hyrbil.. kul..

Volvoverkstaden ringde nu på morgonen och sa att man fixat felet genom att uppdatera mjukvaran. Någon annan som haft detta problem?

Sammanfattningsvis har bilen vart inne 3 ggr sen jag hämtade ut den i oktober.
- Rikta höger bakdörr
- Låssystemfel + justera höger fram och bakdörr + annat
- P-broms fel

Inte så kul att känna sig osäker på om bilen startar eller ej..

Verkstaden fixade bilen snabbt och lätt. Det var bara att uppdatera mjukvarana...

När jag fick tillbaka bilen så märkte jag att elhissarna ej funkar som de skall + att den är en stor jävla repa (djup och ca 15 cm) i bakkofångaren nere vi vänster bakhjul!!! Både bärgaren och verkstan sa att den va jobbig att flytta så P-bromsen låst sig... Känns som att det är svårbevisat men jag är 100 % säker på att denna repan tillkommit när dom haft bilen. Blir så förbannat trött..

Hej , Jag har en XC60-18 där tätningsli[…]

Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com/[…]

Skumt fel b230ft

Stången öppnar bakåt och stä[…]

Sant.. tror tyvärr inte att PDC-kuddar skulle[…]