Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bumsen
Användande av telefon (bluetooth) kan ju göras bekvämt med enbart hjälp av knapparna på ratten, både att svara och ringa upp. Men för att "komma dit" för att ringa upp måste man ju ned på mittkonsollen för att komma i TEL läge. Jag tycker det borde vara elementärt att med hjälp av rattens knappar kunna koppla mellan RADIO - MEDIA - TEL, utan att knappa på mittkonsolen. Någon som vet om detta är möjligt? Är det något jag "missat"? Det gäller en V70, 2013.
Jag har en -15 och jag är inte säker på om det är samma på -13. Men på min bil (som har Sensus Connect) funkar det så att om du trycker på exitknappen på ratten tillräckligt många gånger kommer du till en startmeny där du kan välja mellan huvudfunktionerna: Navigation, media, radio, telefon, Internet och My Car.
Den menyn finns inte på gamla sensus, så då måste man trycka på tel. Inget jag någonsin upplevt vara ett problem även om det låter bra att man tydligen numera kan byta mellan menyerna från ratten, känns ju logiskt att kunna... typ.
Jaså det skiljer mellan gamla och nya Sensus i det här avseendet. Det är lite överraskande tycker jag. Det sätt Volvo löst det på i den nya versionen, med en meny där man kan välja mellan huvudfunktionerna vid menyträdets rot, känns väldigt intuitiv så det är lite förvånande att de inte kom på den tanken från början tycker jag.
Hm? Vad jag minns så ger exit en meny mellan olika lägen inom den kategori man valt. Alltså om jag är i Media och trycker exit så får jag en listmeny med vilken jag kan byta mellan olika funktioner inom kategorin media, dvs mellan iPod, bluetooth osv men inte till tel eller radio.
Användarvisningsbild
av stuffs
Schmoyoho skrev:Hm? Vad jag minns så ger exit en meny mellan olika lägen inom den kategori man valt. Alltså om jag är i Media och trycker exit så får jag en listmeny med vilken jag kan byta mellan olika funktioner inom kategorin media, dvs mellan iPod, bluetooth osv men inte till tel eller radio.
Håller du inne exit så kommer du till "grundmemyn" där du kan växla mellan alla lägen :) Dvs allt går att komma åt via ratten :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]