Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Angelicaaaaaa
Hej! Jag har precis köpt en Volvo V70 (2011) och får inte upp bagageluckan. Har provat att hålla in knappen vid förarsätet, knappen på nyckeln och tryckt på själva luckan. Har kollat säkring och att inte mattan ligger i vägen. När man trycker på knapparna för att öppna så "klickar" det som att den låser upp, men luckan sitter fast. Vad kan det vara?
Användarvisningsbild
av apersson850
Tänk på att bekräftelseblinket är konfigurerbart. Eller åtminstone på min 2012:a, med Sensus. Var det det tidigare också?
Användarvisningsbild
av Taxen47
Angelicaaaaaa skrev:Åtgärdat! Det var så enkelt som att handtaget hade fastnat pga rost. En skruvmejsel och lite olja så funkar det kanon. Skönt att slippa dyra mekaniker.
Så hade jag en gång i somras,så jag trodde att den hade gått i baklås.Men jag pillade lite på handtaget och då släppte det.Har hänt några gånger då och då efter det,men nu vet jag hur jag skall göra.Jag trycker in handtaget med fingrarna och sen drar ut som vanligt.Numera sprejar jag smörjmedel ute mot s.k.gångjärnen i förebyggande syfte.Salt och fukt gör att handtaget kärvar ibland.Har manuell öppning av lucka.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag som har elmanövrerad lucka har inget mekaniskt handtag alls. Bara en strömbrytare bakom ett tätningsmembran.

Se till att du använder riktigt tunnflytande […]

Styrservo V70 2010

Vilket fabrikat av servopump ska köpa om man […]

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]

bytte bränsle filter då i somras , nu p[…]