Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anna1984
börne skrev:
fjohan82 skrev:Nej, du trycker in knappen för höger och vänster samtidigt.
Då kan vi även ta nästa funktion även om det är lite OT. Lägg i backen, vill du att vänster spegel ska visa vänster bakhjul så trycker du på vänster spegelknapp eller höger om du vill se höger, bra om det är hög kantsten vid fickparkering.
fjohan82 skrev:
anna1984 skrev:
fjohan82 skrev:Fälls de in om du använder backspegelsknapparna på förardörren?
Testade och det gör dom inte. För jag antar att dom ska göra det om man drar knappen framåt utan att ha valt en specifik spegel?
Nej, du trycker in knappen för höger och vänster samtidigt.
Tack, ska testa bägge sakerna!
av anna1984
Tack för era råd. Nu fungerar det. När jag testade att fälla in speglarna genom att trycka in bägge knapparna samtidigt så hörde jag hur mekaniken jobbade, men inget hände med speglarna. När jag testade igen var det som att speglarna hakade i gängorna igen och helt plötsligt fick de fäste och fälldes in. Har testat flera gånger och nu fungerar det klockrent.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Läste här nånstans att det är en skyddsfunktion, för att inte skada infällningsmekanismen, blir det för trögt så släpper den och hoppar igång igen när man gör precis som du gjorde. Skönt att det löste sig ^^
Användarvisningsbild
av SagaPer
Her i Norge har vi også perioder om vinteren der temperaturen svinger fra pluss til minus og til pluss igjen. Vann og snø legger seg på og rundt speil og straks det blir kaldt så vil vann og snø fryse til og hindre speil å folde seg inn. Man kan da oppleve problem med det mekaniske inkl motor i speil.

Min generelle anbefaling er å IKKE ha aktivert denne autofunksjonen på vinterstid.

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]

Den stora annons-tråden

Nästan så man undrar om ägaren &a[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Finns inga balansaxlar på D3 VEA i V40.

Trasig pump? Rapsolja?

Nu så! Värmepaketet är äntli[…]