Moderator: Moderatorer

Clay har jag nog använt för första & sista gången det repade bilen speciellt på taket, då det fastna små skräp i leran. Tror det räcker med avfettning + tvätt och sen om det är knottrigt gå på med tjärlösare som man sprayar på lacken och torkar av med mf duk.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
simonhalmstad skrev:Clay har jag nog använt för första & sista gången det repade bilen speciellt på taket, då det fastna små skräp i leran. Tror det räcker med avfettning + tvätt och sen om det är knottrigt gå på med tjärlösare som man sprayar på lacken och torkar av med mf duk.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
What, har alltid tvättat bilen som innan man ska vaxa den innan clayen fått nå lacken. Hur gick du till väga?

Och ta bort vart texten är skickad från... :)
svergie2 skrev:Du måste använda riktigt med vätska och vika leran ofta ifall lacken är väldigt smutsig.

Skickat från min OnePlus 3
Typ så ja, har dock själv aldrig lyckats repa med clay även när jag använt för lite vätska

Och ta bort vart texten är skickad från... :)
Hyndan har nu lämnat stan över dagen så jag har min V70 igen (W) Tog nog 30 minuter att få fram den ur all snö, och samtliga dörrar var fastfrusna. Men jag har nog inte känt mig så nöjd över bilen sen jag köpte den. Var tvungen att ta en tur på alla vägar jag åkt med Hyndan under dom senaste dagarna bara för att känna hur det SKA kännas :lol:
Spolat av den värsta saltsörjan och monterat glasögonhållare. Nu vet jag var solglasögonen finns när de behövs... 8)
Den där avspolningen gjorde varken från eller till visade det sig när solen kom fram...
Blev en runda till GDS-hallen idag istället.

Bild

Bild
Bild

Efter ett par veckors stadskörning (4-5 km max) tröttnade sotfiltret och tvingade ut mig på en halvtimmesfärd. Efterfrågar återigen en funktion att själv kunna force-starta regenerering av dpf.
batmac skrev:Varför har ni inget vitt på backen? :shock:

Taget igår här uppe :)
Spoiler »
Det är för att vi vill få på sommardäcken :wink:
Skämt å sido, det är tydligen saker på gång. Får se om/hur mycket som kommer från ovan.
  • 1
  • 707
  • 708
  • 709
  • 710
  • 711
  • 1912
Däck dimensioner

Kapa fälgarna så de blir till kugghjul […]

Tydligen knasar backkameran med denna så und[…]

P0171

Tror den sitter i motorutrymmet men däremot v[…]