Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

dozking skrev:
SundanceKid skrev:Finns det till t5?

Skickat från min Iphone
Fick detta svar när jag fråga dem i måndags.

Hi, there will be more information about this engine in Q2 this year. Kind regards, Polestar

Tjena! Jag pratade med polester igår om angående T5, dom trodde om allt gick som planerat skulle det komma nästa vecka! Jag frågade även om det kommer komma till MY18, då dom börjar tillverkas v20. Fick jag svar på att han/hon skulle prata med produktavdelningen och återkomma till mig. Väntar fortfarande på svar. Hoppas det går lösa till MY18. Har lev 26 och sista ändringsdatum är i början på maj. :shock:
XC90_Executive skrev:
snowi skrev:Jag personligen tycker att Polestar är väldigt dyrt med tanke på den lilla skillnaden du får i effekt..enligt mig helt onödigt.

Hade hellre lagt pengarna på en redig Optimering hos Autotech där du får ut mer HK och NM samt så är dom gubbarna redigt duktiga på Volvo samt Ford.

Det ända positiva med Polestar om du frågar mig är att bilen blir registrerad med den nya effekten.
Jag vet inte om du har testat någon Polestar-trimmad, men jag upplever större skillnad än på pappret. Sen hade jag knappast lämnat in en XC90 för en miljon till Autotech. :wink:

Nu har jag 421hk/680nm med fulla garantier och reg.besiktigad med nya effekten.

Jag har haft både Autotech, BSR och nu senast Polestar på en V70 D4 - 14.

Och med tanke på priset för Polestar så hade jag hoppats på mer.
Som jag skrev tidigare, det positiva i kostnaden är att effekten reggas in med bilen vilket inte görs på andra ställen.

Men det är väl en smaksak om hur mycket effekt man vill ha ut och kan folk lämna in sin bil för 2,5 milj till Autotech så tror jag inte att en XC90 för 800 000 är något problem.
bankb skrev:La till Polestar på min CC D4 idag. Tre dagar kvar till sista dag för beställning. Hoppas att det kommer vara värt pengarna :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du kör d4 utan polestar? Kanndu åtekima med feedback?
snowi skrev:Och med tanke på priset för Polestar så hade jag hoppats på mer.
Som jag skrev tidigare, det positiva i kostnaden är att effekten reggas in med bilen vilket inte görs på andra ställen.

Men det är väl en smaksak om hur mycket effekt man vill ha ut och kan folk lämna in sin bil för 2,5 milj till Autotech så tror jag inte att en XC90 för 800 000 är något problem.
Grejer är väl att det inte går att få ut mer med samma hållbarhet och utsläpp. BSR m.fl gör ju allt "olagligt" och då behöver de företagen inte hålla exakt samma utsläppsnivåer som original. Det är inte heller de som behöver lämna 12 års garanti på drivlinan osv.

Givetvis kan vem som helst vilja trimma sin bil. Men jag är tämligen säker på att medelkunden på Autotech inte har en bil för 1 miljon +! :wink:

Jag vågar iallafall inte chansa med så mycket pengar för att kanske få ut 10 hk till.....

Körde en MY10 XC60 D5 Polestar när den kom (alltså för ca 6-7 år sedan) och jämförde då med en bekant som hade BSR-trim (245hk) och de var exakt lika snabba upp till alla lagliga hastigheter som finns i Sverige. De extra 20 hästarna (och massa extra vrid på pappret) som fanns gjorde alltså ingen skillnad alls. Möjligt att det gör skillnad 150-200, men så fort kör jag inte med min bil i Sverige.

Jag är iallafall glad att det finns Polestar så bilarna blir ännu trevligare att köra, helt lagligt, och med samma garantier! :-)-)
Sedan är det också marknadsföring av Volvo att positionera Polestar mot originalmodeller. Tar vi D4 och D5 så är det samma motor förutom D5ans luftburk. Så upp till 235Hk kan man ta en D4, men det kräver kanske någon form av anpassning av styrsystem så man inte belastar växellåda/drivsystem/växellåda fel beroende av hastighet och varvtal. Här "tror" jag att Polestar har bättre koll än andra optimerare.
s6025t skrev:D5 o D4 är inte samma motor hårdvarumässigt då D5 har andra turboaggregat med VNT så att en D4 ska kunna få samma effekt som D5 bara genom mjukvara stämmer inte längre på nya VEA motorerna.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 9&t=118827
Du kan dra upp D4 tills samma effekt som standard D5 sedan är det en marknadsföringsfråga om man vill det, motorkomponenterna är samma. Sedan kanske bilarna uppträder lite olika beroende "lufttanken", turbotyp, men motordelarna påverkas inte om man styr det effektutnyttjande med motorstyrningen vilket Polestar säkert har koll, sedan om andra optimerare har samma koll vet jag inte.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Jag får ingen träff på detta &[…]

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]