Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FilipDjurberg
fjohan82 skrev:
FilipDjurberg skrev:Jag går i tankarna att byta upp mig från T5 till T6 AWD Polestar, någon som har erfarenhet av detta och påverkas leveransdatum? Bilen har inte åkt i produktion än. Är det värt dom extra pengarna att byta upp sig? :???:
T6 AWD är brutal! Har du utrymmet så tycker jag att du ska slå till. :-)-)
För övrigt verkar T6an vara en sällsynt maskin, har inte sett många alls...

Jag har bara provkört en T5 hos ÅF när vi beställde bilen och då tyckte även säljaren att T5 räcker gott o väl, men jag kommer hata mig själv om jag inte ändrar till en T6 AWD P nu när jag vill ha lite extra kräm i maskinen.. Jag privat köper bilen och sambon hemma har gått med på budjet på 600, men med T6 så blir det runt 670 isch.. Tror jag får plocka ut diskmaskinen några extra gånger för att få igenom detta haha!! Det låtar åt T6 nu. Ska höra med säljaren hur det påverkar lev tid.. :(
av FilipDjurberg
ansjo skrev:
FilipDjurberg skrev:Jag går i tankarna att byta upp mig från T5 till T6 AWD Polestar, någon som har erfarenhet av detta och påverkas leveransdatum? Bilen har inte åkt i produktion än. Är det värt dom extra pengarna att byta upp sig? :???:
Jag provade en V90 T6 och jämfört med min XC60 T5 märkte jag inte så jättemycket upp till 100, men låg man i motorvägsfart och trampade till så jäklar...sedan om det är värt ca 60 000 är upp till var och en. Jag tror det blir T6 i min nästa bil iaf :lol: .

Ja precis. Sen är det ju alltid en fördel med AWD, T5 0-100 ligger runt 7 och T6 AWD - 5,7 enligt racelogic, och med polester på det så kanske 0-100 på 5,4 isch. Det är rätt skapligt för en familjebil! Jag ska försöka övertala regeringen att det blir en T6 AWD Polestar beroende på hur lev tid påverkas. Blir att ringa säljaren imorgon.. :-)-)
av dozking
DSC_0176.JPG
DSC_0176.JPG (502.79 KiB) Visad 841 gånger
DSC_0175.JPG
DSC_0175.JPG (503.57 KiB) Visad 842 gånger
Snart i ett garage hos mig. :) Leverans imorgon.

V90T5 R-Design Savile Grey Metallic
av FilipDjurberg
SundanceKid skrev:Akta dig för dörrbulor när 2 skitbilar står bredvid

Skickat från min Iphone

Det är min största rädsla! :cry:
av dozking
FilipDjurberg skrev:
SundanceKid skrev:Akta dig för dörrbulor när 2 skitbilar står bredvid

Skickat från min Iphone

Det är min största rädsla! :cry:
Ja det skulle vara tråkigt att hämta ut den med dörruppslag på båda sidor. Puh! vilken stress! någon annan som fått Continentals dubbade vinterdäck? eller har ni fått annat märke? säljaren nämnde både Pirelli och Hakka men det blev Continental. Bra/dåligt?
Användarvisningsbild
av Krollspell
ansjo skrev:
Jag provade en V90 T6 och jämfört med min XC60 T5 märkte jag inte så jättemycket upp till 100, men låg man i motorvägsfart och trampade till så jäklar...sedan om det är värt ca 60 000 är upp till var och en. Jag tror det blir T6 i min nästa bil iaf :lol: .
Det är större skillnad än du upplevde när du axar dem mot varandra.. tro mig :roll:
av FilipDjurberg
Krollspell skrev:
ansjo skrev:
Det är större skillnad än du upplevde när du axar dem mot varandra.. tro mig :roll:

Jag har gjort bytet nu! Sjukt nervös över att leveransbytet påverkas för mycket, sista ändringsdatum är 20/4 och det har inte kommit in på min volvo än, dock över en vecka sen jag gjorde bytet. ?:-/
av ansjo
Krollspell skrev:
ansjo skrev:
Japp, det ifrågasätter jag inte en sekund. Men den största skillnaden kändes betydligt större när man gasade på när man redan var uppe i fart :-O)
av liketlever
Inte långt kvar nu till leverans :-D

Men har en fundering angående dörr anpassning som har varit på tapeten min förardörren hänger ca3mm hoppas det går att åtgärda. Bild

Skickat från min D6603 via Tapatalk
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 39
Åtdragning vattenpump B230E

Alltså redan 14 är mycket på s&ar[…]

B30a i en 740?

men bortsett från regg, så undrar jag […]