Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En fråga från en ny medlem ang NAV, beställde bil i torsdags och då även med NAV, säljaren sa att man laddar ner nya kartor via Volvo, var ute o kollade och så att de hade uppdaterat kartan 2016, känns som rätt längesen, förr när man köpte skivor kommer de kartor varje, har jag missat vart man laddar ner kartor? Tack för svar
Ursäkta,
men ditt inlägg är lite rörigt ?
pianoman74 skrev:..säljaren sa att man laddar ner nya kartor via Volvo

http://support.volvocars.com/se/downloa ... &cscount=8
pianoman74 skrev:..de hade uppdaterat kartan 2016, känns som rätt längesen
... :roll: Ja, vi har ju kommit drygt 2 månader in i 2017..
pianoman74 skrev:..förr när man köpte skivor kommer de kartor varje, har jag missat vart man laddar ner kartor?
Ja, varje - vadå??

Men du har gjort rätt, även om jag inte använder navigationen speciellt ofta tycker jag den är fantastiskt bra. :-)-)
/Mattias
Hehe ops, jag såg de nu, varje år kom de nya kartor eller var de varje höst/vår? Minns att de var dyra. Jag använder gps ganska mkt, så de är bra, men du är nöjd med den iallafall :)
pianoman74 skrev:Hur är de med dagen Nav? Är där kameravarning, alltså för fartkameror?
Det fanns i alla fall med i min årsmodell 2015. Smidigt, ett litet pling i högtalarna en bit innan kameran. Dock har jag inte uppdaterat dessa någongång - bara själva kartan. Men jag tror dessa ligger utanför kartuppdateringen.

edit:
Såhär står det på volvocars hemsida:
"Undvik att ladda ned information om fartkameror till Sensus Navigation, då dessa uppdateras via kartuppdateringar."

/Mattias
mattiasv60 skrev:
pianoman74 skrev:Hur är de med dagen Nav? Är där kameravarning, alltså för fartkameror?
Det fanns i alla fall med i min årsmodell 2015. Smidigt, ett litet pling i högtalarna en bit innan kameran. Dock har jag inte uppdaterat dessa någongång - bara själva kartan. Men jag tror dessa ligger utanför kartuppdateringen.

edit:
"Undvik att ladda ned information om fartkameror till Sensus Navigation, då dessa uppdateras via kartuppdateringar."

/Mattias

Ja det låter ju sig höras, men då skall beakta att när kartuppdateringen släpps till oss så är kartdatan redan ca ett år gammal vilket innebär att fartkamerorna är minst ettoch ett halvt år gamla innan man får " nya" kameror :shock:

Ytterligare en fördel med att ladda egna kameror är att man får ett "pling" även om man inte har navin framme utan kanske lyssnar på musik eller radion .
leiwi skrev:
mattiasv60 skrev:

edit:

/Mattias

Ja det låter ju sig höras, men då skall beakta att när kartuppdateringen släpps till oss så är kartdatan redan ca ett år gammal vilket innebär att fartkamerorna är minst ettoch ett halvt år gamla innan man får " nya" kameror :shock:

Hur gör man egna nedladdningar på fartkameror??

Ytterligare en fördel med att ladda egna kameror är att man får ett "pling" även om man inte har navin framme utan kanske lyssnar på musik eller radion .

Med andra ord går inget att justera bak? […]

!!!LÄS PÅ OM AIRBAGSYSTEM FÖRST!!![…]

Extremt varma dagar skulle det kunna bli skillnad,[…]

Gammal tråd, men jag hadde samma problem i[…]