Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Men varför hålla på med diverse fixande, gjorde någon liknande behandling av en SAAB9000 på 80-talet och det blev skit.
Senaste V70 rullade i 9 år med endast lite vax i automattvätt och vaxschampo i spruta från högtryckstvätt. Efter en sådan tvätt var den fin och blank. Inte en polering under hela tiden.
Alla har vi olika preferenser, jag vågar påstå att din automattvättade V70 såg ut som skit i mina ögon.

Jag vill själv ha showroomshine på min bil, men jag gör allt själv, lämnar aldrig bort.

Bild

Såhär vill jag att min bil ska se ut efter en snabb tvätt och en dust med lite snabbvax, och det här är ett snabbjobb.....
Betalar man för att montera solfilm så tycker man att dom åtminstone borde spola av bilen innan dom ger sig på den.

Var osäker på om lackbehandling har nån nytta på metallic som ändå är klarlackade, kanske bättre på solid svart o vit. Men tog en dyr behandling 3000kr från bil firman jag köpte den av, tänkte att då ingår det jobbet i min leverans besiktning oxå.

Bilen gick lätt att tvätta och kändes snabbt ren efter enbart avspolning, får se om effekten är kvar till andra tvätten..

Har fått flera reklambrev efter köpet om lack skydd allt från 1800 till 3000 med olika innehåll. Misstänker att det enda som är värt pengarna är behandling av rutorna med vattensavstötande medel, men är även där osäker på hur länge det fungerar.
Derank skrev:Alla har vi olika preferenser, jag vågar påstå att din automattvättade V70 såg ut som skit i mina ögon.
.
Helt rätt för så är det, men jag ville vinkla det lite och vara motpol. Däremot så har väl alla bilar klarlack idag både metallic och solida färger så man kan inte längre polera upp så mycket skillnad. Extraknäckte under skoltiden på 70-talet med att rekonditionera inbytta bilar på kompisens föräldrars bilfirma och då kunde man polera upp en enorm skillnad på oxiderade lacker, var kanske det som gjort att jag inte bryr mig så mycket :wink:
Tror att många olika behandlingar och rengöring med diverse kemikalier sliter mera på de moderna klarlackerna.
Derank skrev:Alla har vi olika preferenser, jag vågar påstå att din automattvättade V70 såg ut som skit i mina ögon.

Jag vill själv ha showroomshine på min bil, men jag gör allt själv, lämnar aldrig bort.

Bild

Såhär vill jag att min bil ska se ut efter en snabb tvätt och en dust med lite snabbvax, och det här är ett snabbjobb.....
Så vill ha min bil med :)
Senast redigerad av 1 Spid3r, redigerad totalt 0 gånger.
Spid3r skrev:

Bild

Så vill ha oxå ha min bil :)
Det får du med enkla produkter. Finns galet mycket bra produkter. Går nog inte att misslyckas.

Bild
Perra83 skrev:
Spid3r skrev:

Bild

Så vill jag ha min bil med :)
Det får du med enkla produkter. Finns galet mycket bra produkter. Går nog inte att misslyckas.

Bild
Brukar ändå lämna in bilen hos en Volvoåterförsäljare, en duktig kille där som brukar ta hand om min bil efter vinter och enstaka automattvättar. Gillar inte att se "poleringsrosor" efter att man själv har gnuggat runt medlet i lacken.
Jag kör steam auto spa.
Dom kör med ånga och det är alltid riktigt snyggt, inga repor och åtgången av vatten är minimal (enligt dom)
Kör det ganska ofta, hade jag haft bra tiilgång till egen tvätt hade jag köra det ibland också..
Någon som kan tipsa om en pålitlig biltvätt i Malmö/Lund-området?

Synd man inte vet vad delen heter. Är inget h[…]

Det låter bra. Köpte 3 meter så d[…]

Dom där är väl för sensorer so[…]

Det är en del på forumet som kör V[…]