- tor 02 mar 2017, 20:28
Nu står det ju faktiskt i blocketannonsen att bilen gått 112000mil!
Moderator: Moderatorer
mortimer skrev:Rätt effekt är det som står hos Transportstyrelsen. Vill minnas det står kW där i motoreffekten dock, dividera det med 0,75 så får du hk.1 kW = 1,36 hk
apersson850 skrev:Den raka sexan i 3,2-utförande levererar 238 hk vid 6200 r/min. Åtminstone i svensk specifikation.
Stefan_KG skrev:Det verkar som att 3.2:an finns i lite olika utföranden.3.2:an försvann i Sverige rätt omgående men på de marknader den levde vidare fick den några hästar extra i samband med att T6:an fick 304 hk.
3.2 172kw/233,98hk 300nm
3.2 180kw/244.8hk 320nm
RitPer skrev:Inte helt pålitliga carinfo eller biluppgifter. Min jetta är tydligen 4 växlad.... :-(O) . biluppgifter ligger alltid släpar med besiktning, fordonets status mm
Tack! Car.info var ju informativ.
Fick tex reda på att min bil ska göra 0 - 100 på 13,1s![]()
Sorry för OT.
Carinfo skrev: I vår databas skapar vi motorer ur dess orginal-effekt och tar inte hänsyns till eventuella trimningar eller dylikt.Ni listar ju den nya effekten när man optimerat med Polestar i alla fall.
StefanN skrev:Min står t.o.m listad som Polestar :DCarinfo skrev: I vår databas skapar vi motorer ur dess orginal-effekt och tar inte hänsyns till eventuella trimningar eller dylikt.Ni listar ju den nya effekten när man optimerat med Polestar i alla fall.
anna1984 skrev:Säger inte att den här är mätarskruvad. Men den säljs i samma område och har gått lika långt som den skruvade. Inga bilder på regnummer och jag har kontaktat säljaren men inte fått svar på vilket reg.nummer bilen har.Då har den lackats om, tidigare var den vit...
https://www.blocket.se/goteborg/Volvo_V ... .htm?ca=11

Batterikapacitet sjunker i början men stannar[…]