Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hämtade precis ut bilen från Ditec efter att de monterat dit solfilm.
Hela bakre stötfångaren FULL av små repor. Duktigt förbannad nu, bilen är fan bara en vecka gammal.
De ska ta in den och rätta till sitt misstag på måndag. Fan bäst att de återställer den till skicket den var innan. Vad tror ni som kan grejer, vad krävs för att fixa detta?
Så jävla klantigt, får fan spel!
Bilagor
IMG_0350.JPG
IMG_0350.JPG (1.87 MiB) Visad 1729 gånger
Inte första gången sånt händer med ditec. Hände mig också med en annan bil. En polare fick tillbaks en helt ny Saab där killen på ditec haft nitade jeans på sig under behandlingen. Gissa hur sidan på den bilen såg ut. Konstigt att de ens försöker lämna ut bilen så! Tror de inte att man skulle märka det lixom.
tycker fan synd om dig är det en bra Ditec handlar så fixar han det annas kan du ringa Ditec sverige så hjälper dom dig hadde problem med en Ditec handlar i Borlänge jag ringde Ditec sverige och 2 timmer senare så fick jag samtal från Borlänge och han var sur som fan över att jag hadde kontaktat Ditec huvede kontot så ja dom fixar det ska du se
Rillee skrev:Tråkigt men var bilen så skitig när de monterade solfilmen ?
Bilen var rätt så skitig ja men man tänker ju ändå att ett företag som Ditec ska ha koll på sådant. Jag har det då inte och jag fick iaf inga instruktioner om att bilen skulle vara tvättad när jag kom in. Får bara hoppas de fixar till detta.
Kan tilläggas att denna bil har Volvo "egna" lackskydd, och har fött instruktioner att inte tvätta bilen första två veckorna. Ska det verkligen kunna repas så här lätt med lackskydd på?
När jag fick solfilm monterat på min s60 så ville montören att jag skulle ha tvättat bilen och dammsugit bilen noggrant.

Tror inte att lackskyddet skyddar bilen om man gnider sig mot en skitig bil.
Jag har aldrig tyckt att lackskydd har hjälpt nåt särskilt... det kan hända att det finns tester osv som visar nåt annat, men jag upplever att de repas lika lätt oavsett. Kommer inte lackbehandla min när jag får den.
jcartel skrev:Kan tilläggas att denna bil har Volvo "egna" lackskydd, och har fött instruktioner att inte tvätta bilen första två veckorna. Ska det verkligen kunna repas så här lätt med lackskydd på?

Lackskydd skyddar inte det minsta mot repor, det är en nys. Bilen blir lika repigt som om den inte haft lackskydd och dessutom har volvo inget eget lackskydd, de använder sig av någon rekondfirma alt har en egen avdelning, för ett antal år sedan körde de med smartabs produkter och då jag köpte V70in 12 körde de med nåt Tuirtle lackskydd bla bla

Men det är såklart riktigt tråkigt att klantarna på Ditech inte förstår bättre, jag lider med dig.
Förbannade amatörer!!!

En firma här i stan som monterade schackrutig folie på taket på sambons nya C30 förstörde bilen. När bilen var tre dagar lackförseglades den hos Mr.Cap. Raka vägen från dom till firman för att få taket fixat. Sambon hämtar ut bilen och parkerar hemma i solen. Det första jag ser är att sidorna ser matta ut (svart metallic) Mycket riktigt. Hela sidorna hade dom gnuggat med arbetskläderna. Då brann det en säkringsjävel vill jag lova. Sambon hade pluggat i tre år och samtidigt jobbat som en idiot för att kunna beställa en NY bil för över 300k. Det var bara att boka en ny tid hos Mr.Cap. men alla repor gick inte att polera bort.
Året därpå tog vi bort plasten på taket för hon ville ha en helsvart bil. Kanten vid framrutan och längs sidorna på taket och vid bakluckan och nere vid sidorutorna bak där filmen slutade hade dom skurit igenom lacken!! Det slutade med nästan en hel omlackering och byte av vindruta för att få allt bra. INGE FÖRBANNADE!!

Bild

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]