Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thread
Igår hände det som hänt så många även mig.

Kom till Arlanda efter en veckas semester för att hitta bilen helt död. Upptäckte dessvärre även att min ena 'stora' nyckel saknade nyckelämne/blad så det blev taxi för dryga tusenlappen med familjen hem och tåg tillbaka för att låsa upp senare på kvällen. När bilen väl var öppnad så hjälpte Assistanskåren snabbt till att få igång bilen. Kudos till Volvo assistans och Assistanskåren. Tyvärr så fungerar inte ljudet i bilen efter strömavbrottet, blinkersljud, parkeringshjälp, radio mm är helt tysta...
Bilen har inte gått mer än 60 mil än så det känns inte ok alls.

Har varit i kontakt med Volvosäljaren idag som bollade frågan vidare till nån eftermarknadschef som ännu inte hört av sig.

Är det någon annan som inte har nyckelblad i båda de stora nycklarna? Det verkar skumt, varför spara på en sådan liten detalj på en bil för > 600"?

/F
Användarvisningsbild
av thread
petherf skrev:Det är väl i sådana lägen man har assistans?
Dom skulle fått bärga bilen till Volvo och ni skulle tagit en hyr bil.
Volvo assistans ordnade med starthjälp. Men de kunde inte göra något innan bilen var upplåst. Efter just den här semesterveckan var jag urbota trött på hyrbilar så det var inte ens ett alternativ om det erbjudits :)
av Flajjan
Jag förstår inte.. Kudos Volvo assistans? Det är ju en helöt ny bil för massor med pengar.

Om jag hade kommit till Arlanda med min familje efter en veckas semester och hittat bilen död hade jag som du tagit en taxi hem. Ringt min handlare på vägen hem och sagt att antingen så ser han till att köra hem en bil till mig och hämtar min bil på Arlandas parkering och lagar den. Eller så fortsätter jag att åka taxi tills dom hämtat och lagat bilen.

Det finns inte på min världsbild att jag skulle ta tåget tillbaka, möta upp en bärgare för att hämta en helt ny bil som pajjat.. Min bil är ett arbetsredskap och ett färdmedel. Jag åker hellre en Toyota Yaris som fungerar än att kludda med en ny bil som inte fungerar..

Detta har jag tagit upp med min handlare, han påtalade att dom inte tar taxinotor - då får dom ta tillbaka bilen.
Visst är det fina bilar, men om det inte fungerar så får dom lösa problemen.
branschen jag verkar finns det ingen kund som hade haft tålamodet som folk verkar ha med sina bilar. Eller så är det mig det är fel på - så kan det iofs vara.. :)
Användarvisningsbild
av thread
Flajjan skrev:Jag förstår inte.. Kudos Volvo assistans?
Volvo assistans bemötande och responstid var klart godkänd. Det var ju inte deras fel att bilen pajjat...
Användarvisningsbild
av thread
guldbajare skrev:Det är ingen som sparat in på något. Det medföljer 2st nyckelämnen när bilen kommer till handlaren..

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
Mycket intressant. Då kvarstår bara slarv och stöld som anledning antar jag...
Användarvisningsbild
av Derank
en starbooster skulle ingå när man köper en V90, verkar ju vara mer regel än undab´ntag att man blir strömlös

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]

Hej! Undrar vart man kan få tag i denna gumm[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]