Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dastysk
Vad tycker ni om dynförlängningen? Jag fick med kofot pressa in läderklädsel i min offert men efter det fick manuell förlängning helt enkelt inte rum. Jag tycker det är snyggt men mig som är 195cm lång tillför det faktiskt inte mycket. När man är så lång tycker jag man sitter i en annan vinkel och lårstödet svävar fritt under låren utan bra kontakt. Har samma fenomen på Audi. För att få kontakt måste jag dra stolen Max bakåt och då når man ju inte ratten eller pedaler...viktigast för mig är en vettig tiltfunktion på sittdelen som ju är bra på Volvo...då får man ändå hyggligt anligg på del av lår. Någon som känner igen detta fenomen?
av troubleshooter
Jag är tvärtom, bara 167cm, och har länge tyckt(felaktigt i efterhand) att det där med dynförlängningen bara var för långa förare, men insåg när jag provkörde V90n att dynan även kan bli lite kortare än om man har den fast, så det blev ytterligar en sån där "måste" ha grej i bilen 8)
av Gorban
Jag har dynförlängning i min bil och har den nästan i yttersta läget. Jag är 178 lång. Jag hade en V90 lånebil utan lårstöd och med den vanliga textilklädseln nu i veckan. De sätena kändes lite korta.
av Lövet
Jag är 190cm lång och de enda bilar där dynförlängningen faktiskt har betydelse är BMW. De kan tiltas mycket mera bakåt än andra bilar. På Volvo, Audi, VW så har mina lår lämnat stolen långt innan dynförlängningen tar vid ändå :(
av andersuw
dastysk skrev:Vad tycker ni om dynförlängningen? Jag fick med kofot pressa in läderklädsel i min offert men efter det fick manuell förlängning helt enkelt inte rum. Jag tycker det är snyggt men mig som är 195cm lång tillför det faktiskt inte mycket. När man är så lång tycker jag man sitter i en annan vinkel och lårstödet svävar fritt under låren utan bra kontakt. Har samma fenomen på Audi. För att få kontakt måste jag dra stolen Max bakåt och då når man ju inte ratten eller pedaler...viktigast för mig är en vettig tiltfunktion på sittdelen som ju är bra på Volvo...då får man ändå hyggligt anligg på del av lår. Någon som känner igen detta fenomen?
Jag är "bara" 190 cm lång men har inga större problem att få bra lårstöd i en Volvo just genom tiltfunktionen. Jag har helt enkelt dynan högt i framkant och lågt i bakkant så att jag blir en aning "ihopfälld". Det ger lagom avstånd och vinkel i förhållande till ratt och pedaler och lämnar mer utrymme för en ev. passagerare bakom mig. Om dynförlängning skulle tillföra något väsentligt vet jag inte men jag har som sagt inte haft några problem att hitta en bra sittställning utan den.
Användarvisningsbild
av NorskT8
Er 188 cm høy og får veldig god lårstøtte med forlengning kombinert med tilt. Ville ikke vært uten denne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tråkigt att se, och höra, men dessv&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Hade Pirelli P-Zero innan jag i våra kö[…]

Har du kollat om fläkten går tungt? Om […]

Hej, har tömt ut och torkat upp ca 4 liter va[…]