Moderator: Moderatorer

grillchips skrev:Precis så. För att underlätta oavsett size men lockar nog flest som inte kan fickparkera normalt. Det verkar vara supersvårt, tydligen. :lol:

Edit:
Fick mail från däckhotellet om att det "snart är dags att byta till sommardäck", känns ju lite optimistiskt med just "snart" men lite härligt kändes det ändå. Har beställt hem en hel drös med nya LED till bilen, blanksvart folie samt skyddsfilm till strålkastarna. Finns inte så mycket mer att göra med bilen än så känns det som... :(

Ja just det, jag har ju inte ens sett mina sommarfälgar än då jag plockade ut bilen 14 feb och då med vinterfälgarna på så klart.
Då blir det en runda "nykär" igen snart, härligt med vår! :mrgreen:
fjohan82 skrev: Montera en taklucka om du inte har? :wink:
Det är en rejäl grej jag verkligen hade velat ha i bilen! :D Men liiite bortom mina kunskaper. Följer med spänning en snubbe som bygger om en A3 till en A3 DTM med panorama och grejor, helsike vilket jobb!
grillchips skrev:
Det är en rejäl grej jag verkligen hade velat ha i bilen! :D Men liiite bortom mina kunskaper. Följer med spänning en snubbe som bygger om en A3 till en A3 DTM med panorama och grejor, helsike vilket jobb!

Asch, vad kan gå fel!
1 st tigersåg, 1st fönstretglas, gärna återvunnet från t.ex. balkondörren eller så eftersom vi ska vara miljömedvetna och några rullar silvertejp
Wolfyswe skrev:
grillchips skrev:

Asch, vad kan gå fel!
1 st tigersåg, 1st fönstretglas, gärna återvunnet från t.ex. balkondörren eller så eftersom vi ska vara miljömedvetna och några rullar silvertejp
Precis! How hard can it be? :mrgreen:

Spolade av bilen på väg hem idag, såg förskräcklig ut... :roll:

Har även ringt Volvo och fått hjälp att skaffa en fungerande inloggning till Min Volvo.
Hämtat den från första servicen. Fick beröm för fräschheten in- o utvändigt -kul! Tvättade den ordentligt igår...
Idag gav jag bilen en rejäl tvätt, och blev nästan chockad över hur mycket flygrost och skit som sitter på den. Nån gång i slutet av månaden eller i början på nästa lär det bli en heldag med dubbel avfettning och shamponering och en fruktansvärt massa clay och putsande för att få den hyfsad. Sedan vet jag inte om det är materialet som är för mjukt, men på stötfångaren som är av plast har stenskott en tendens att "gräva in sig" några millimeter i materialet och slita av en lackbit på drygt 5mm i diameter. Så det finns några svarta pluppar att åtgärda med lackstiftet. Resten av fronten på bilen, typ huv och ruta klarar sig mycket bättre mot stenskott med bara obetydliga prickar... Sedan lovade jag mig att aldrig mera köpa vit bil igen, precis som vid alla andra tvättar. Men det glömmer jag väl bort som vanligt när jag väl står i en bilhall och ska köpa något nytt :lol:

Och till skillnad mot er som ser BMW i8'or och allt möjligt i era tvätthallar så finns det inget sånt i min lokala iaf. Här har vi farbröder som lämnar sin Mazda 626 på tomgång i hallen när han går till butiken och handlar, taxiförare som tar med sig fru och tre barn när han ska tvätta bilen (ungarna hade vattenkrig och frugan tittade på gubben när han tvättade) och mitt under min tvätt baxar någon in en jäkla Ford Transit med dubbelhytt och bakgavellyft in i hallen och på platsen bredvid mig. Sedan sliter han bort gardinen för att han inte kommer runt bilen, och trycker nästan upp arslet i nyllet på mig när jag tvättar nederdelen av dörrarna för att han inte kommer åt sin bil med högtrycken annars. Nä, framöver ska jag bara tvätta bilen kl. 7 på tisdagar! :roll:
Okej. Jag kan vara 30+ och lite bitter, men varför använder folk clay? Om man får jobba bort smutsen gör man fel, använd kemikalier och högtryckstvätt.

Oljebaserad smuts=kallavfettning/oljebaserad avfettning

Trafikfilm och partiklar=alkalisk avfettning

Flygrost=syra
TommyP86 skrev:Okej. Jag kan vara 30+ och lite bitter, men varför använder folk clay? Om man får jobba bort smutsen gör man fel, använd kemikalier och högtryckstvätt.

Oljebaserad smuts=kallavfettning/oljebaserad avfettning

Trafikfilm och partiklar=alkalisk avfettning

Flygrost=syra
Håller med!!!
Clay används innan polering!
  • 1
  • 706
  • 707
  • 708
  • 709
  • 710
  • 1912