Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
nitraM skrev:Skönt att dom tog bort fastighets skatten.....eller rättare sagt satt ett tak för de.
De tackar jag för nu när man köpt hus.

Nått bra iaf.
:???:
Senast redigerad av 1 Nexus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Nexus
Brainded skrev:Vänta tills deklarationen nästa år kommer innan ni gnäller... eller sätt er in i nya skattereglerna, iom att ni betalar mindre i inkomstskatt (i regel) så är det väl inte så j*vla hemskt att betala lite mer skatt på trafikförsäkringen.

Omfördelning av skatter har sossarna sysslat med sen urminnes tider, sänkt energiskatten lite och istället höjt co2-skatten osv...

/Anders
Men varför ska vi bilägare driva hela samhället????
De som tjänar mycket får det bättre vi vanliga får det sämre :cry:
Användarvisningsbild
av Nexus
Addekarlsson skrev:Ska denna tråd fortsätta finnas, så se till att vårda språket....
Håll även snacket på en vettig nivå, utan skitsnack och pajkastning....

Jag är redan nu väldigt skeptisk till denna tråds existens, då den börjat oerhört bra...

Mvh/ Adde
Sorry ADDE om jag starta ett intärnt krig :oops: .Men man blir sa arg när de hela tiden höjer för oss bilägare. Jag betalar ca 7000 i helförsäkring nu med höjningen. Detta tycker jag inte är relevant då jag bara har en svenson bil och aldrig har orsakat en olycka eller "ytnyttat" min bilförsäkring. Man blir nästan sugen på repa ner bilen för att få en hellack för självrisken istället för att betala åtskillig summa för lack p g a en slarvig fd ägare till bilen.
Har jobbat flera år inom bilbranchen och sett åtskilliga "arrangerade" skade ärenden. Som tråkigt nog drabbar oss ärliga i slutänden.
Användarvisningsbild
av mrEasywin
grammse skrev:
Brainded skrev:Vänta tills deklarationen nästa år kommer innan ni gnäller... eller sätt er in i nya skattereglerna, iom att ni betalar mindre i inkomstskatt (i regel) så är det väl inte så j*vla hemskt att betala lite mer skatt på trafikförsäkringen.

Omfördelning av skatter har sossarna sysslat med sen urminnes tider, sänkt energiskatten lite och istället höjt co2-skatten osv...

/Anders
Bilen behövs inte. Man kan ta tunnelbanan, det är enklare och mer miljövänligt. Näjust närmaste hållplats var visst 100mil härifrån.
Användarvisningsbild
av Nexus
mrEasywin skrev:
grammse skrev:

/Anders
Bilen behövs inte. Man kan ta tunnelbanan, det är enklare och mer miljövänligt. Näjust närmaste hållplats var visst 100mil härifrån.
Enkelresa till t e x gävle från eskilstuna kostar med sista minuten pris 300 kr på tåget.ordinarie pris tror jag låg på 600-700 då åker jag billigare med bilen känns det som och kommer exakt dit jag ska.
Synd att det är så dyrt annars skulle jag ta tåget och spara pengar men nu blir det inte så utan man spyr ner miljön lite istället.
Användarvisningsbild
av vetten
Hej :) Men SNÄLLA kan vi inte låta vår politiska uppfattning stanna UTANFÖR detta forum för jag tycker att det blir så tråkigt när vi börjar snacka sånt, är det inte vårt gemensamma intresse om VOLVO som vi disskuterar här :shock: Eller har jag missat nåt :?: Ja jag gillar inte heller pålagor :evil: och jag vill heller inte betala för SNYLTARE :evil:

vetten
Användarvisningsbild
av Nexus
vetten skrev:Hej :) Men SNÄLLA kan vi inte låta vår politiska uppfattning stanna UTANFÖR detta forum för jag tycker att det blir så tråkigt när vi börjar snacka sånt, är det inte vårt gemensamma intresse om VOLVO som vi disskuterar här :shock: Eller har jag missat nåt :?: Ja jag gillar inte heller pålagor :evil: och jag vill heller inte betala för SNYLTARE :evil:

vetten
men detta är klotterplanket och det står man får prata politik och annan dvävvel här :wink: :wink: .
Nämner man det i sitt resp forum blir man flyttad hit.
Jag tycker det är bra man kan ventilera lite här istället för att däcken får lida på bilen :wink: :wink: :wink: :wink:
Användarvisningsbild
av vetten
Och :?: Hur kul är det då att bli oense om helt andra saker än det vi egentligen snackar om här :shock: Ja jag bara undrar :?: tycker allafall det är fel forum, bättre att snacka politik på deras forum eftersom det finns massor :wink:

vetten
av Addekarlsson
Helt inne på Vettens spår, men låter den vara så länge det inte går till överdrift. Dessvärre brukar denna typen av trådar tendera att alltid gå överstyr.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Nexus
Addekarlsson skrev:Helt inne på Vettens spår, men låter den vara så länge det inte går till överdrift. Dessvärre brukar denna typen av trådar tendera att alltid gå överstyr.

Mvh/ Adde
okej ska ej nämna mera politik!! men spelar ingen roll om man nämner ett simpelt glödlamps byte. för alla har olika uppfattning på vad som är enklast och bästa sättet.
Trevlig helg Mvh Magnus. Och nu är det även 5 veckor lång semester (B)
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]