Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
poseidon skrev:Körde in cc PRO utrustad med panoramatak och BW spelare och allt annat. Det jag gillar bäst va sätesförlängningen och den låga positionen man kan ha till kontra vår xc70.

Men bilen går ju bort då man knappt får in en skrivbordsstol i bagaget och all svart billig plast ger en öststatskänsla.

Varför köra så stor bil med så litet bagage så jag ändå måste ha takbox på semestern? Hellre då nya xc60 som sannolikt är mindre men då motiveras takboxen av det.
När jag är ute och kör med skrivbordsstolen fäller jag baksätet eller någon del av det. När skrivbordsstolen inte får följa med kan vi erbjuda ett väl tilltaget baksäte där man åker bra. Sedan får vår 35kg vovve tillräckligt med plats där bak. Behöver jag transportera större saker tryck jag på knappen i bagageutrymmet så att dragkroken kommer ned och hakar på får släpkärra. Någon takbox får aldrig följa med :wink:
av Trocklepna
AndS skrev:Kanske en bild också, blev lite kungligt över den. :wink:
Tjusigt! Vet du vad är det för däck på vinter-18-Tummarna? Jag har beställs exakt samma, men kan inte se själva däckmärket (Nokian, hakapelitta...?). Jag har valt dubbfria ska tilläggas.
av AndS
Det är Continental och ContiVikingContact 6 235/55 R18 104T XL.
Sommardäcken var Pirelli.
av Flajjan
Apropå att man inte får in en stol i bagageutrymmet..
Jag har haft några XC70, samtliga har jag kört en massa sopor och saker inne i bilen - för att det går.

Synade min nuvarande bil och visst endel märken går nog att få bort, men lite skavmärken går ju inte att bli av med - det är trist som faan, bara för att man kan få in skit i bilen.

Jag har nu köpt mig en släpvagn, jag är helt färdig med att köra stora saker inne i min bil, förutom reseväskor.
av AndS
Flajjan skrev:Apropå att man inte får in en stol i bagageutrymmet..
Jag har haft några XC70, samtliga har jag kört en massa sopor och saker inne i bilen - för att det går.

Synade min nuvarande bil och visst endel märken går nog att få bort, men lite skavmärken går ju inte att bli av med - det är trist som faan, bara för att man kan få in skit i bilen.
Men gör det något med lite små skavmärken, ska inte bilen användas. Det blir annars som förr när alla åkte runt med bilklädsel så att när bilen skrotades hade ingen sett hur original såg ut pga att den skulle skyddas, erkänner att även jag hade dessa ting på mina bilar under 70-talet. :lol:
Annars får man utlysa en tävling om finast bil till skroten :wink: nu var jag lite ironisk, självklart ska man vårda och sköta sin bil på ett sådant sätt att man själv trivs med den.
Användarvisningsbild
av poseidon
Att behöva plocka ur bilbarnstolar och sätesskydd osv bara för att köra annat än en sportbag I bagageluckan är inte bra. långt, smalt och lågt bagerum funkar bara för golfbagar.
av HOB
poseidon skrev:Att behöva plocka ur bilbarnstolar och sätesskydd osv bara för att köra annat än en sportbag I bagageluckan är inte bra. långt, smalt och lågt bagerum funkar bara för golfbagar.
På just den punkten skiljer sig V90s bagage, i positiv mening, från BMW 5-serie och A6: det går att lasta (minst) två golfbagar på tvären, tack vare de stora urtagen på båda sidor. I BMW och Audi måste man plocka ur de långa klubborna, alt lägga bagarna app diagonalen.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19

Kanske för att man tycker att det är en […]

Ingen som vet något om växllådor […]

Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]