Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ChristerN
Har en XC70 Ocean Race Momentum -12 som det funkar bra att parkoppla mobilen i. Samtal och musik funkar som en smäck.
Prövade häromdagen att öppna appen Kartor i mobilen och tog fram en vägbeskrivning som jag tänkte skulle läsas upp i högtalarna i bilen men det funkade inte. Inte heller telefonens högtalare sände instruktionerna trots att anvisningen var igång. Provade både "Telefon-knappen" och "Media-knappen" i bilen. Kopplade bort parkopplingen och då hördes anvisningarna i telefonen.
Kan man på något sätt få dessa anvisningar ut i bilens högtalarsystem?
Om det inte fungerade med samma inställning för MEDIA som du har när du lyssnar på musik som finns i telefonen, då vet jag inte heller. Jag har inbyggd navigator, så jag har inte försökt göra det du vill göra, men jag har lyssnat på exempelvis podcasts från mobilen, och det fungerar bra.
av ChristerN
Tack för svar. Kom på när jag läste det att jag har en sak till att testa. När jag sätter på Media och väljer källa så går telefonen över till att spela den musik jag senast hade igång. Ska nu testa att bryta den och gå över till vägledningen igen och se om det fungerar då.
av ChristerN
Testade nu att stänga av musiken när jag aktiverat Media. Funkade men väldigt lågt ljud. När jag då trycker på volym-upp knappen på ratten så startar musiken igen. Får det nästan att funka som jag vill ha det men inte riktigt.
Nåväl, får väl vara så då. Bättre än inget.
av ChristerN
joskarl skrev:Har du full ljudstyrka på telefonen?
Japp!
(Edit)
Och nästan full volym i bilens anläggning. Visst är jag lite lomhörd men inte så att det skulle spela så stor betydelse :lol:
Användarvisningsbild
av Magnus-B
I Waze väljer man "play as bluetooth phonecall" sen kommer navigerings rösten.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
Och visst är det så om man kör radio så går väl rösten in och vägleder.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Men vad jag ville säga är egentligen at[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]