Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

troubleshooter skrev:Det står väl att det är -17 i displayen på första videon så det är ju relativt kallt, sen får man ju inte glömma vilken videokamera man använder också vidare.
De gånger jag har provkört V90 har jag inte upplevt de eftersläpningar som man ser i videon, nu har det inte varit -17 när jag provkört men ändå
Det första man blir blind på är ögonen, så jag är ju blind på rätt ställe iaf. Haha! Ja det står ju -17 helt klart och tydligt! :oops:
Det har hackat så länge jag haft min kärra oavsett temp, hämtade ut i början av okt och då var det inte speciellt kallt. Håller med om att det känns lite B.
??? Varför ska mätarna fara runt så där, man tokvarvar väl inte motorn till 8000 rpm vid kallstart i -20 grader som et ser ut som.

Det där är ju en gammal retro-relik från stenåldern med mekaniska mätare som kunde kärva fast som man därför lät fara upp i topp vid start, aningen för att systemet bakom var så ostabilt i starten så det blir glitchar så nålarna hoppar runt, eller för att man vill testa att mätarna inte har rostat fast och kan röra sig hela skalan.
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Du frågade "vad säger ni andra".
Bryr mig inte över huvud taget om sådana funktioner, köper bil som transportmedel. Om den sedan blinkar lite med displayer när man startar den har ingen betydelse det rör sig om några sekunder när motorn startas :D
Klassas nog som välfärdsproblem :wink:
VolvoB20 skrev:??? Varför ska mätarna fara runt så där, man tokvarvar väl inte motorn till 8000 rpm vid kallstart i -20 grader som et ser ut som.

Det där är ju en gammal retro-relik från stenåldern med mekaniska mätare som kunde kärva fast som man därför lät fara upp i topp vid start, aningen för att systemet bakom var så ostabilt i starten så det blir glitchar så nålarna hoppar runt, eller för att man vill testa att mätarna inte har rostat fast och kan röra sig hela skalan.
Du verkar ha missat totalt vad min fråga handlar om. Så jag tar det igen för dig: Volvo har denna "designpryl" på samtliga 90-kärror. Jag upplever att de har misslyckats med denna designpryl och frågar vad andra tycker. Om du inte förstår vad jag/vi menar, varför kommentera? Det har inget alls med att "tokvarva motorn till 8000 rpm vid kallstart". Det är när man vrider på tändningen som detta sker och de flesta tillverkare som har detta (Audi, Mercedes, BMW) har det nog inte för själva funktionen, utan för att det ser elegant ut. Volvo har försökt sig på att göra samma sak, men enligt mig misslyckats med att få det att se bra ut. Vad du tycker om själva grejen är för mig helt ovidkommande.
Jag kan svara på den frågan om du vill. Ja det ser klart B ut. Extra illa är det ju eftersom det saknar funktion och bara är tingeltangel som ska se ball ut. Och då gäller det ju att verkligen ha en cool animering som förhöjer känslan viket man misslyckats med här.

Har jag svarat på din fråga nu?
Volvo Assistans - och sedan?

Jo precis Det är ändå bra detta t[…]

Stänkskydd

Dessa stankskydd var mkt små. Jag har inte […]

Någon som kan komma med tips? Kamrem och mul[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Vad har du för faktisk förbrukning d&ari[…]