Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barcusmrandt
Har fått med mig att det 90 serien har spolare som är integrerade i torkarbladen/armarna - men hur ser det ut och hur bra är det? Någon som har bilder eller klipp? :) Är det som Mercedes "magic vision"? Det är ju i så fall grymt bra! Spolar via "rör" med massa hål i så spridningen är ju perfekt. Spolar dessutom på nersidan av bladet vilket gör att det aldrig ens är rester från spolarvätska liggandes på rutan.

https://www.youtube.com/watch?v=07AZHkkLR0k
av barcusmrandt
Kan ju tillägga att jag bor på en plats som göra att det går åt typ en dunk spolarvätska i veckan - därav intresset :D
Användarvisningsbild
av Sleeper
Det fungerar bra tycker jag. Man slipper att hela vindrutan blir duschad - dvs det kommer bara spolarvätska där det behöver komma spolarvätska. Fungerar som i Mercedesfilmen du länkar till.

Har läst någonstans att ett av syftena är att man ska spara vätska, men det tycker jag inte att jag drar någon nytta av - förbrukningen känns ungefär som på bilar med vanliga spolare tycker jag. Det går väl åt en del åt strålkastarspolningen.
av salmonsalar
Fungerar otroligt bra!! Mycket nöjd med detta på min V90, ingen biltvätt längre när man kör spolarna.

Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
av barcusmrandt
Nu blir jag väldigt nyfiken! [WHITE SMILING FACE] nån som kan lägga upp en bild eller klipp så man får se hur det funkar?
av Jacobsson
Jag håller med om att det fungerar mycket bra!
För min del drar det också mindre vätska, ett kort tryck så kommer det tillräckligt.
Volvo Assistans - och sedan?

Jo precis Det är ändå bra detta t[…]

Stänkskydd

Dessa stankskydd var mkt små. Jag har inte […]

Någon som kan komma med tips? Kamrem och mul[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Vad har du för faktisk förbrukning d&ari[…]