Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SagaPer
anna1984 skrev:Att garantin inte påverkas av en polestar optimering är ju känt. Men hur är det med försäkringen? Går den upp i och med att motorstyrkan går upp? Nu pratar jag självklart om man väljer att registreringsbesikta bilen, vilket jag funderar på att göra.
Jeg meldte inn effektoptimering av min XC60 D4 AWD R-Design Polestar 2017 til det norske forsikringsselskapet Storebrand.

De endret da forsikringen til D5 220 hk og kunne melde at dette ikke endret prisen på forsikringen.

Med toppbonus på 75% på 6.året betaler jeg ca NOK 5.400 pr år. I tillegg så har vi såkalt årsavgift i Norge på NOK 2.820 (for personbil med dieselmotor med partikkelfilter).
StefanN skrev:Bara för att slå spiken i kistan så fick jag svar av Polestar att växellådan INTE är omprogramerad av dom så slipper vi spekulationer om det.
Lägg upp mejlet då !
Har fått ett annat svar men har inte mejlet kvar
Användarvisningsbild
av Derank
Det står ju tom på hemsidan, de nya vxl lådorna optimeras, inte den gamla 6vxlade. Det står ju klart och tydligt.
Derank skrev:Det står ju tom på hemsidan, de nya vxl lådorna optimeras, inte den gamla 6vxlade. Det står ju klart och tydligt.
Det positive er at gearkasse og motor oppleves som mye mere harmonisk og samstemt etter polestar. Det oppleves som en helt annen drivlinje. Mye kjappere , mere kontant gearing.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Derank skrev:Det står ju tom på hemsidan, de nya vxl lådorna optimeras, inte den gamla 6vxlade. Det står ju klart och tydligt.
Står det uttryckligen på Polestars hemsida att AW TF80-SC växellådans programvara inte ändras?
Eller står det bara att programvaran i AWF8F-lådan optimeras? Inte riktigt samma sak, det ena måste inte utesluta det andra. Jag kan inte hitta någon specifik information alls om optimeringen till bilar med de äldre motorerna och växellådorna, betyder det att Polestar inte optimerar dem? Resonemanget är lite bristfälligt.
av MurreR
Det bästa, för husfridens skull, är väl om någon av er som optimerat era bilar och har sett när dom matar in ny programvara till lådan, ringer och frågar dom berörda teknikerna vad det var dom laddade in? Tror ingen här misstror er som säger att ni sett detta med egna ögon, frågan är väl bara vad det var för programvara ni såg. Skriver detta eftersom jag själv är nyfiken/sugen på optimering.

Snackade med min svåger som tydligen hadde s[…]

Låg ljusbild, halvljus

Nej, kom precis in efter att ha kikat i VIDA. &quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Sett ett par ställen som baserat på b[…]

Har kontaktat supporten om centerdisplayen, s&arin[…]