Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Köpt kompletta säten fram & bak från skroten billigt. Det var som ett täcke med grön vit mögel på allihopa. Köpte en flaska nanotech textilrengöring & tvättat 2 ggr men jag tycker det luktar svamp fortfarande om sätena. Hur kan jag få bort möglet helt? Kan detta mögel vara farligt?? Vore tacksam för svar.
av Uninium
Mögel är väll aldrig bra att inandas,det har förmodligen kommit mögel in i stoppningen kanske? eller prova med en ångtvätt eller nått,eller kika in på en rekondare och hör vad dom ev tar för att fixa det..
av 740wennberg
vad du än gör, betala nån för att göra det än att göra det själv :)
av ZAV
unlock26 skrev:Mögel är väll aldrig bra att inandas,det har förmodligen kommit mögel in i stoppningen kanske? eller prova med en ångtvätt eller nått,eller kika in på en rekondare och hör vad dom ev tar för att fixa det..
Vet ej men det såg ut som det bara var på ytan för när jag dammsög så försvann det väldigt enkelt. Har som sagt tvättat 2 ggr & dammsugit. Kan ju vara så att det är fuktigt fortfarande & luktar..
Köpte 1 liter ättikssprit & dela upp i 2 bunkar, 1 vid pedalerna & en bakom mittkonsollen, det tar ju inte bort mögel men tar bort mögellukt.
Sedan ställde jag in en stor torrboll med..Hoppas på det bästa.
av creamore
Kändes ju som att jag sög upp det mesta av fukten med brallorna när vi åkte en sväng nu i kväll.
Jag tror ändå att det skulle vara bra att torka ur bilen med en kupévärmare och fönster på glänt.
Jag tycker ju att det bara luktar fukt i bilen och inte mögel.
Användarvisningsbild
av Funk
Det är ett av de bästa inredningstvättmedlen som finns tycker jag. Men just mögel är lurigt att få bort helt... Det finns oftast kvar även om det inte syns..

/Thomas
av ZAV
Funk skrev:Det är ett av de bästa inredningstvättmedlen som finns tycker jag. Men just mögel är lurigt att få bort helt... Det finns oftast kvar även om det inte syns..

/Thomas
Vad bra för jag var & handla en sådan flaska idag. Undrar om det finns kvar under textilen & om det är farligt att åka runt i? Just nu luktar det blandningh ättika/champion tycker jag men min granne tycker inte att det luktar mögel i alla fall utan snarare fukt..
av creamore
Kommer att bli skitfint det där, bara det får torka ordentligt.
av ZAV
creamore skrev:Kommer att bli skitfint det där, bara det får torka ordentligt.
Jag undrar det :roll: Bilen har stått med kupévärmare i snart 27 timmar & jag tycker det luktar nått konstigt! Finns det nån här i Stockholm som har en ångtvätt el liknande?
Möglet på ytan är borta efter dammsugning & 3 tvättar. Luktar som sagt konstigt om sätena, har precis sprayat alla säten med Odor-X så vi får väl se imorgon om det fortfarande luktar..
Bromsrör höger fram

Är nipplarna avsedda för enkel eller dub[…]

Värmare XC60 22-

Tycker det funkar bra ändå. Min kollega[…]

Hej Per. Jag har nämligen samma problem nu. […]